Diyette Kuru Meyve Tüketimi

Diyette Kuru Meyve Tüketimi

Diyette Kuru Meyve Tüketimi

Kurutulmuş meyveleri tüketirken daha dikkatli olmalıyız! Çünkü kurutulma esnasında içeriklerindeki su miktarı azalıyor ve şeker yoğunlukları artıyor. Belirtilen ölçülerden daha fazla tüketilmesi kilo kontrolü yapmanızı engelleyecektir. Gelin hep birlikte kuru meyvelerin kalori karşılıklarına bakalım:   

 

                                                               GR                         ÖLÇÜ*                                 KCAL                    

Sarı Kuru Üzüm                                                15 gr                      yarım avuç                         46 kcal

Siyah Üzüm                                       15gr                       yarım avuç                         47 kcal

Hurma                                                 30 gr                      2 adet                                  40 kcal

İncir                                                      20 gr                      1 adet                                  50 kcal

Goji berry (Kurt Üzümü)              15 gr                      yarım avuç                         52 kcal

Kuru Kayısı                                         20 gr                      2 adet                                  50 kcal

Gün Kurusu                                       20 gr                      2 adet                                  60 kcal

Kuru Erik                                             20 gr                      2 adet                                  52 kcal

Yaban Mersini                                  14 gr                      2 çorba kaşığı                    44 kcal

Kuru Dut                                             15 gr                      yarım avuç                         50 kcal

*Ölçü: her bir kuru meyve için günlük tüketilmesi önerilen miktardır.

 

Her gün farklı bir kuru meyve seçimi yaparak ara öğünlerinizi çeşitlendirebilirsiniz. Ayrıca, kuru meyvelerin günlük tüketilmesi önerilen miktarları göz önünde tutularak farklı besinlerle birleştirerek menülerinizi zenginleştirebilirsiniz

  • Kuru meyvenizi 1 bardak süt veya yoğurtla birlikte tüketerek kan şekerinizi kontrol altına alır uzun süre tokluk hissedersiniz.
  • Kahvaltınızda yulaf ve kuru meyvenizi süt ile karıştırarak besin değerini yükseltirsiniz.
  • Salatalarınızın üzerine serpeceğiniz kuru meyve sayesinde lif değerini arttırırsınız.
  • Şeker ilavesi yapılmadan hazırlanan hoşaflar sayesinde günlük sıvı alımınızı ve mineral takviyenizi dengeleyebilirsiniz.