Hiç Enerjim Yok ama Neden?

Hiç Enerjim Yok ama Neden?

HİÇ ENERJİM YOK AMA NEDEN?

Yaşam şeklinizi gözden geçirmenizi tavsiye ederiz.  Halsizliğinizin arkasında bir sağlık sorunu yok ise enerji seviyenizi düşüren nedenler nedir bunu belirleyerek, yaptığınız hatalı seçimlerden vazgeçebilirsiniz. Peki bu seçimler nelerdir gelin hep birlikte inceleyelim

  • Protein ve sağlıklı yağ tüketiminiz nasıl? Et, yumurta, bakliyat, zeytinyağ, tereyağ günlük olarak almanız gereken besinlerdir. Öğün seçimlerinizde bu gıdalara ideal ölçülerde yer veriyorsanız kendinizi daha uzun süre tok hissedecek hem de uzun süre enerji sağlayacaksınız.

 

  • Karbonhidrat ağırlıklı mı besleniyorsunuz? Günlük pilav, makarna, ekmek, çikolata tüketiminiz nasıl? Bu gıdalar kan şekerinizi yükseltip ardından da aniden düşmesine neden olur. Bu durumda da kendinizi enerjisiz hissedersiniz

 

 

  • Porsiyonlarınız büyük mü, küçük mü? Öğünlerinizi oluştururken günlük almanız gereken besin değerlerini (protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve minareller) göz önünde tutmalısınız ve tabağınıza alacağınız ölçüye dikkat etmelisiniz. Porsiyonlarınız ne kadar büyürse enerjiniz de o kadar azalacaktır.

 

  • Gece yeme sendromunuz olabilir mi? Gece yeme sendromunuz var ise yatmadan önce neyi, ne kadar yediğinizi mutlaka düşünmelisiniz. Aksi takdirde bu durum uyku problemi yaşamanıza ve enerji düşüklüğüne neden olacaktır. Maksimum bir enerji için yatağa girmeden en az üç saat öncesinde yemek yemeyi kesmenizi öneririz.

 

  • Gün içersinde kafein içeren içeceklerden çok mu tüketiyorsunuz? Kafeinli içeceklerden içtiğinizde kısa bir süre kendinizi enerjik hissedebilirsiniz ama kafeinin etkisi geçtikten sonra başlangıç noktasındaki enerjinizi bile aşağıya çekeceksiniz.

 

  • Endüstriyel gıdaları ne sıklıkla tüketiyorsunuz? İçinde lezzet arttırıcı aromaların olduğu, raf ömrü uzasın diye katkı maddelerinin kullanıldığı yiyecekler sizi enerjik hissettirebilir ama kısa sürede sizi olumsuz etkileyecektir.

 

  • Uykusuzluk çekiyor musunuz? Tüm metabolizmamızın kendini yenilemesi için ihtiyaç duyduğu uyku süresi yaklaşık 8 saattir. Bu sürenin altında uyuyor ve kendinizi enerjik hissetmiyorsanız nedeni uykusuzluk olabilir.

 

  • Ne kadar hareketlisiniz? Modern yaşamın temposu ile eve gelip vaktinizi televizyon karşısında mı geçiriyorsunuz? Aslında enerji toplamıyorsunuz aksine enerji kaybediyorsunuz. Günlük beslenme alışkanlığınıza günlük spor alışkanlığınızı da dahil etmelisiniz.

 

  • Stresli bir kişiliğiniz mi var? stresi vücudunuzdan atamadığınız sürece enerji kaynaklarınız tükenecektir.

Yukarıda sıraladığımız maddeler yanlış seçimlerden kaynaklı enerjinizi tüketen nedenlerdir. Uygulayacağınız size uygun tekniklerle bu alışkanlıklarınızı değiştirebilirsiniz. Sitemizde bulunana bütün mineral ve makrolariniza göre düzenlenmiş paketlerden yararlanarak  sizin için haziladığımız. Diyet yemek Siparişi servisimizden faydalanabilirsiniz.

Ayrıca

  • B12 vitamini eksikliği
  • D vitamini eksliği
  • Tiroid bezinin az çalışması
  • Gluten hassasiyeti

Durumlarında da enerji eksikliği hissedersiniz. Doktorunuzla görüşerek halsizlik sorununun ardında başka bir hastalık olup olmadığını araştırabilirsiniz.