Gece Yeme Sendromu

GECE YEME SENDROMU

Gün içerisinde az yemenize karşın akşam yemek yemeye hayır diyemiyor musunuz? Hatta geceleri sık sık uyanıp kendinizi buzdolabının önünde mi buluyorsunuz ? O zaman sizde de Gece yeme sendromu olabilir.

Gece yeme sendromu yeme bozuklukları içerisinde en sık rastlanılanıdır. En belirgin özelliği haftada en az 3 gece, en az 1 kere uyanarak bir şeyler atıştırmaktır.

·         Günlük besin alımının %50 sinden fazlasını akşam yemeği ve ertesi sabah arasında geçen sürede tüketiyorsanız,

·         Sabah aç uyanmıyorsanız,

·         Tercih ettiğiniz besinler şeker ve karbonhidrat ağırlıklıysa,

·         Uykuya dalmakta zorlanıyorsanız,

·         Çok hızlı ve çok fazla besin tüketiyorsanız bu durumda sizde de gece yeme sendromu olabilir.

Gece yeme sendromunuz var ise yatmadan önce neyi, ne kadar yediğinizi mutlaka düşünmelisiniz. Yenilen yemek miktarına dikkat edilmezse obezite ve obezitenin beraberinde getirdiği  pek çok sağlık problemleriyle karşılaşabilirsiniz.

Gece yeme sendromu mutsuz bir çocukluk, stres, hormonal ve psikolojik sorunlar gibi bir çok neden yüzünden olabilir. 

Peki nasıl beslenmek gerekiyor ?

Gün içinde aç kalmayın !

Öğle yemeği ve sonrasında ara öğünleri yapmadığınızda vücut akşam yemeğine aç giriyor. Akşam yemeğinizi doyurucu düzeyde yeseniz bile vücudunuz sizi aç kalma kaygısıyla tekrar yemek yemeye yönlendiriyor.

Stresinizi kontrol altında tutun !

Çoğu insan stres altındayken aşırı yemek yeme eğilimindedir. Sizde stresli olduğunuzda kendinizi kontrol edemeyip aşırı yemek yiyorsanız, yemek yerken kendinizi kontrol altında tutmaya çalışın.

Uyku düzeninizi bozmayın !

 

Gece geç saatlere kadar oturmak acıkmanıza sebep olmaktadır. Bu durum beraberinde  gece atıştırmalıklarını alışkanlık haline getirmenize yol açar. Gece atıştırmalıklarının gündüz atıştırmalıklarından daha sağlıksız olduğunu unutmayın.