GÜZELLİĞİN SIRRI ÇEŞİTLİLİKTE!

GÜZELLİĞİN SIRRI ÇEŞİTLİLİKTE!

GÜZELLİĞİN SIRRI ÇEŞİTLİLİKTE!

Cilt yağlanmasından cilt kanserine değin pek çok noktada etkili, rengarenk besinleri incelemeye ne dersiniz? Birçoğumuz sağlıklı bir cilt elde edebilmek için pek çok kimyasal madde içeriğine sahip makyaj malzemelerine yöneliriz. Oysa sağlıklı ve canlı bir cilt için en güzel çözüm doğru besinleri ve içecekleri tüketmektir.

Antioksidan yuvası kırmızı!

Kırmızı sebze ve meyvelerde yer alan likopen, güçlü bir antioksidandır. Antioksidanların kanser tedavisinde oldukça önemli olması göz önünde bulundurulursa; domates, greyfurt, çilek gibi besinlerin cilt kanseri riskini azaltma da oldukça etkili olduğunu söyleyebiliriz.

Güçlü bağışıklık için sarı tonları!

Güçlü bağışıklık sisteminin önde gelen destekçisi beta karoten, havuç, bal kabağı, kayısı gibi besinlerde yer almaktadır. Yaşlanmayı geciktirici ve cilt sağlığını koruyucu beta- karoten, antioksidan özelliktedir. Turuncu renkli besinler özellikle yağlı cilt problemi olan kişiler için vazgeçilmezdir.

Bromelin enzim içeriğine sahip ananas, kırışıklıkların ortaya çıkmasına sebep olan kolajeni yenilemeye yardımcıdır. Bu yönüyle selülitler için birebirdir.

Sağlığa giden yol yeşilden geçiyor!

Güçlü C vitamini içeriğine sahip yeşil renkli sebzeler yaşlanmayı geciktirmekte ve cilt sağlığına destek olmaktadır.

Morun büyüsüne kapılın!

Meyve ve sebzelere mor rengi veren pigment, ‘antosiyanin’ dir. En fazla mor üzümde bulunan antosiyaninler, hücreleri hasardan alıkoyar ve yaşlanmayı geciktirir.

Güzelliği sağlayan bu pigment, yaban mersini, böğürtlen, mor erik, vişne, kırmızı lahana ve patlıcanın kabuğunda bulunmaktadır.

Güneş ışınlarını savan beyaz renge yer açın!

Güneş ışınlarının cilt de leke problemi gibi cilt üzerinde ki olumsuz etkilerini ortadan kaldırmaya yardımcı olan beyaz renkte ki meyve ve sebzeler (ayva, soğan, sarımdak vb), cilt sağlığında olmazsa olmaz besinlerdendir. Özellikle selenyumdan zengin soğan sarımsak gibi sebzelerin  güneş ışınlarının yarattığı cilt üzerindeki zararlı etkilere karşı önemli yere sahip olduğu yapılan bazı araştırmalarda da desteklenmiştir.

Bu besinler dışında cildin elastikiyetini arttıran balık, omega 3 içeriği sayesinde yaşlanmayı geciktirir. Önemli bir antioksidan olan selenyum minerali, tahıl, et ve deniz mahsullerinde bolca yer almaktadır. Biotin içerikli yumurta ve antioksidan içerikli yeşil çay da cilt sağlığı üzerinde önemli yere sahiptir.

Cildin nemlenmesi için en değerli kaynak ise sudur. Muhakkak günde ortalama 2,5-3 litre su tüketmeli ve sağlıklı bir cilt için beslenmenizde çeşitliliğe yer vermelisiniz.