KİLO VERMENİN PÜF NOKTASI ‘ARA ÖĞÜN’

KİLO VERMENİN PÜF NOKTASI ‘ARA ÖĞÜN’

Dengeli beslenmenin olmazsa olmaz kurallarından biri günde 3 ana öğünün yanında ara öğünlerde tüketmektir. Ana öğünleri düzenli tüketsek yetmiyor mu? Ara öğünde ne  veya ne kadar yiyeceğimi bilemiyorum, diye iç geçirenlere sesleniyorum ara öğünün önemine değinince siz de ara öğünsüz olmayacağına hak vereceksiniz :)

Bizler için ara öğünün en önemli amacı kan şekerini dengede tutarak bir sonraki öğünde daha fazla yemenizi sağlayacak çabuk acıkma hissine engel olmak. Özellikle kilo kontrolünde olan bireyler için ayrı bir öneme sahip metabolizma hızını arttırmak sık beslenmenin diğer bir amacı olarak ortaya çıkmaktadır. Pek çok kişi abur cubur, yağlı ve şekerli yiyecekler tüketerek ara öğün yaptım sağlıklı besleniyorum algısına sahiptir. Elbette bu durumun kiloda sağlayacağı artıştan dolayı doğru bir yaklaşım değildir. Doğru  bir ara öğün için 100-200 kalori civarı sağlıklı seçimlerle yapılmış ara öğünler kilo kontrolünüzde destekçiniz olacaktır. Zaman olarak ana öğünlerle 2-3 saat aralıklı ara öğünler yapmanız yeterli olacaktır. Ara öğünlerinizi lif yönünden zengin (sebze, meyve, tahıl vb)  yiyeceklerden seçmeniz doygunluk sürecinizi uzatacaktır. Elbette ki miktarı gözardı etmeden ara öğünleri tüketmeli ve light olduğu gerekçesiyle bir oturuşta birkaç paket bitirilmemelidir.

Hergün bir önceki günü tekrar etmekten nasıl sıkılıyorsak hergün aynı yemekleri tüketmekten sıkılmamızda aynı derecede normaldir. Bu yüzden dengeli beslenmede ana ve ara öğünlerde çeşitliliği üzerinde durulması gereken bir noktadır. Bizler Roksi Dengeli Beslenme ekibi olarak sizlere çeşitlilikten ve lezzetten ödün vermeden günlük beslenme planınızı hazırlamaktan mutluluk duyuyoruz.