SOĞUK HAVALARIN KORUYUCU BESİNLERİ

SOĞUK HAVALARIN KORUYUCU BESİNLERİ

Soğuk Havaların Koruyucu Besinleri

 

Kış aylarında, soğuk havaların getirdiği halsizlik, yorgunluk, burun akıntısı, boğaz yanması gibi şikâyetlerle sık karşılaşmaktayız. Çünkü kış aylarında artış gösteren soğuk hava, depresif geçişler, düzensiz beslenme gibi faktörler bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve vücudun hastalıklara karşı savunmasız hale gelmesine sebep oluyor. Bu yüzden bilhassa kış mevsiminde doğru besinleri tüketmeyi ihmal etmemeliyiz. Soğuk havaların en güzel koruyucuları olan bazı besinleri sizler için araştırdık. İşte kış aylarının vazgeçilmez 7 besini;

  • Sarımsak

Soğuk algınlığı ile vücudumuzda artış gösteren mikropların en güçlü savaşçısı sarımsak, alisin adlı bileşeni sayesinde vücudu hastalıklara korumaktadır. Bu bileşen sarımsağın kesilmiş veya dövülmüş halinde daha fazla etkinlik sağlamaktadır.

  • Yoğurt ve Kefir

Bağırsak florasının dengelenmesinde etkili olan yoğurt ve kefir, vücudu hastalıklara karşı korumaya alır. Pek çok hastalığın tedavisinde öneminin vurgulandığı bağırsak sağlığı için olmazsa olmaz probiyotik ve prebiyotik kaynaklarını içeren yoğurt ve kefir, bağışıklık sistemini desteklemektedir.

  • Turunçgiller

C vitamininden zengin mandalina, portakal, limon gibi besinleri tüketmek, soğuk havalarda hastalıklardan korunmanın en etkili yoludur. Çünkü C vitamini, vücuttan toksin maddelerin atılmasında ve bağışıklık sisteminin güçlenmesinde etkilidir.

  • Zencefil

Enfeksiyonun doğal savurucusu zencefil, içerisinde yer alan gingerol maddesi ile bağışıklığı güçlendirerek hastalıklara karşı koruyucu görev alır.

  • Balık

Balık omega 3, protein ve B grubu vitamin içeriği sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirerek vücudu soğuk algınlığına karşı korumaktadır.

  • Yağlı Tohumlar

     E vitamini, omega 3 yağ asitleri ve çinko, magnezyum minerallerini bulundurmaları sebebiyle badem, ceviz, fındık gibi yağlı tohumlar bağışıklık sisteminin güçlenmesine destek olmaktadır.

  • Adaçayı ve Ihlamur

Burun tıkanıklığına, öksürüğe, boğaz ve ağızda oluşan enfeksiyonun önlenmesine yardımcı olan adaçayı ve ıhlamur, grip ve soğuk algınlığı şikâyetlerine iyi gelmektedir.

Bu besinlere ek olarak toksin ve mikropların vücuttan uzaklaşmasını sağlayan suya, vücudun ihtiyacı olmaktadır. Bu nedenle günlük ortalama 10-12 bardak su içmeyi unutmayın!