Kışın Zayıflamanın Püf Noktaları

Kışın Zayıflamanın Püf Noktaları

Hava soğumaya başladığı zaman birçoğumuz üzülüyoruz. Sanki artık sokaklarda gezemeyecekmiş gibi, güneşi bir daha hiç göremeyecekmiş gibi hissediyoruz. Maalesef ki kışın gelişi ile depresif bir ruh haline bürünüyoruz. Biri hayat sevincimizi aldı zannedip kendimizi hiç sorgulamadan yemek yemeye veriyoruz. Nasılsa montlar, kazaklar aldığımız kiloları kapatıyor diye daha da çok yemeye başlıyoruz. Güneşle ve sıcak havayla da samimi olmayı seven bir millet olarak gittikçe daha da üzgünleşiyor ve kış aylarında kilo almamızın suçunu soğuyan havaya atıyoruz. Yaz mevsimi yaklaştığında da kendimizi bir çıkmazın içinde buluyoruz. Hangi diyet programını, hangi şok diyeti deneyeceğimizi şaşırıyoruz. Yaza zayıf girebilmek adına adeta sağlığımızdan olmayı göze alıyoruz. Eğer siz de bu kış diğer kış mevsimleri gibi geçmesin istiyorsanız, işte size kışın zayıflamanın püf noktaları:

 

  • Programlı Olun:

Hayatınızın her alanında olduğu gibi bu süreçte de en büyük destekçilerinizden biri programlı olmak olabilir. Hem beslenme programınızı hem de aktivite programınızı önceden planlamak size oldukça fayda sağlayabilir. Ne yiyip ne içeceğinizi bilmek, bu yeme düzenini hangi tür sporlarla destekleyeceğinizi bilmek zayıflama döneminde motivasyonunuzu yüksek tutmanıza yardımcı olabilir. Planınızı önceden yapmanız sizi çoğu zaman yeme tuzaklarından uzaklaştırabilir. Böylece siz de hem diyet listenizi aksatmadan yapmış olabilir hem de kolayca zayıflayabilirsiniz. Dengeli beslenme ve spor programı iç içe geçmiş iki çember gibi betimlenebilir. Bu nedenle siz de kış mevsimi için programınızı oluştururken bu ikisine de aynı önemi vererek hayal ettiğiniz başarıya ulaşabilirsiniz. Dilerseniz bir not defterini zayıflama günlüğü yaparak her gün ne yediğinizi yazabilirsiniz. Böylece kaçamak yaptığınız zamanları da belirleyebilir, bu günleri de ertesi günler de kolayca dengeleyebilirsiniz. Programınıza sadık kalmakta zorlanacağınızı düşünüyorsanız diyet yemek servisi firmalarının hizmetlerinden de faydalanabilirsiniz.

 

  • Mevsime Göre Beslenin:

Artık ne yazık ki 12 ay boyunca her meyve ve sebzeyi manav tezgahlarında görebilirsiniz. Bu nedenle sırf canınız çekti diye mevsimi olmayan bir ürünü tüketebilirsiniz. Büyük ihtimalle o güzel kokulu meyvenin/sebzenin keyfine bile varamazsınız. Bu durumları göz ardı etmeden mevsimine göre beslenerek soğuk günlerde hem vücudunuzun direncinin kırılmamasına yardımcı olabilir hem de daha kaliteli beslenebilirsiniz. Kış mevsiminin başrol oyuncusu olan portakal, mandalina, armut gibi meyveleri ve karnabahar, lahana, ıspanak gibi sebzeleri tercih edebilirsiniz. Mevsim meyve ve sebzelerini doktorunuzdan veya beslenme uzmanınızdan daha detaylı olarak öğrenebilirsiniz. Bu bilgiler ışığında kış aylarında dengeli beslenme programı oluşturabilirsiniz.

 

  • Sıvı Tüketimine Önem Verin:

Su veya diğer içecekleri tüketmek yaz aylarında ve sıcak günlerde daha çok aklınıza geliyor olabilir. Ancak yazın olduğu kadar kış mevsiminde de sıvı tüketiminize dikkat etmeniz zayıflamanıza yardımcı olabilir. Sıvı olarak su, soda, çay, kahve ve bitki çayları gibi şekersiz ve katkısız içecekleri tercih edebilirsiniz. Özellikle ıhlamur, beyaz çay, yeşil çay gibi bitki çayları ile hem metabolizmanızı hızlandırabilir hem de bünyenizin soğuk günler yüzünden halsiz düşmesini engelleyebilirsiniz. Birbirinden lezzetli bu çayları dilerseniz portakal dilimi, tarçın çubuğu, zencefil ve bal ile tatlandırabilirsiniz.  

 

  • Tatlı Tüketiminizi Dengeleyin:

Kışın zayıflamak için ne yapmalıyım?” sorusunun en önemli cevaplarından biri bu madde olabilir. Yaz aylarında dondurma gibi hafif tatlıları tercih ediyorken havaların soğumasıyla birlikte çikolatalı sufle gibi ağır tatlıları tercih etmeye başlıyorsanız sırf bu durum bile kış mevsiminde kilo almanıza neden olabilir. Bu nedenle tatlı tüketiminizi de dengelemeniz gerekebilir. Bu maddeyi daha kolay hayata geçirebilmek için kuru meyvelerden ve mevsim meyvelerinden faydalanabilirsiniz. Örneğin; hurma, kuru kayısı, kuru üzüm ve mandalina gibi daha şekerli tatlara sahip olanları tüketebilirsiniz. Tatlıdan asla vazgeçemeyeceğinizi düşünüyorsanız zaman zaman evde az malzeme ile pratik şekilde hazırlanabilen şekersiz tatlıları yiyebilirsiniz. Bu tatlıların içerisine pekmez veya bal ilave edebilirsiniz.  

 

  • Düzenli Uyuyun:

Kışın sağlıklı zayıflama yöntemlerinden birinin kaliteli ve düzenli uyku olduğu söylenebilir. Yatma ve kalkma saatlerinizi sabit tutmak soğuk günlerde diyetinize uymanız için de size yardımcı olabilir. Aynı saatlerde yatıp kalkmak sizi daha dinç tutabilir ve böylece programınıza daha kolay uyum sağlayabilirsiniz. Düzenli uyumak hem spor yaptığınız günlerde enerjinizin tam olmasına hem de uykusuzluğu açlık ile karıştırmamanıza yarar sağlayabilir.

 

  • Hobi Edinin:

Maalesef ki farkına varmadan sırf canınız sıkılıyor diye yemek yiyor olabilirsiniz. Boşa geçirdiğiniz her an karnınız aç sanabilirsiniz. Oysa ki boş vakitlerinizde hobileriniz ile meşgul olarak hem faydalı şeyler üretebilir hem de zayıflama sürecinizi aksatmadan devam ettirebilirsiniz. Kış mevsimine uygun yapboz yapmak, kayak yapmak, kitap okumak, örgü örmek, takı yapmak gibi hobileri deneyebilirsiniz. Zayıflayıp ideal bedene kavuşmanın yanı sıra bu kışı çok zevkli bir hobi edinerek de tamamlama fırsatını yakalayabilirsiniz.


Yukarıda yer alan maddeler kış aylarında zayıflamak için öneri niteliğindedir ve bu maddeleri uygulayamadığınız zamanlar elbette ki olabilir. Nasıl ki her gün aynı şekilde başlayıp aynı şekilde bitmiyorsa sizin hayatınızda da değişiklikler olabilir. Önemli olanın; bu önerileri kış ayları içerisinde çoğu zaman yapabilmeniz olduğu söylenebilir. Unutmayın; stres kilo verme sürecinde en büyük düşmanlarınızdan biridir ve siz de kendinizi bu maddeleri her gün uygulamak zorunda hissedip boşa stres yaratmamalısınız. Kışın veya diğer mevsimler de zayıflayabilmek için ihtiyacınız olan ilk şeyin istemek olduğunu kendinize her daim hatırlatabilirsiniz. Siz istemedikten sonra hiçbir kimsenin ve de hiçbir şeyin size yarar sağlaması mümkün değildir. Bu nedenle zayıflama sürecinizi başlatmadan önce kilo vermeyi ne ölçüde isteyip istemediğinizi kendinize sorabilirsiniz. Kendinizden aldığınız yanıtlar doğrultusunda ilk adımı atmak için işe koyulabilirsiniz.