MUTLULUK KAYNAĞIMIZ ‘ÇİKOLATA’

MUTLULUK KAYNAĞIMIZ ‘ÇİKOLATA’

Çikolatanın mutlulukla olan ilişkisini sizler için gün yüzüne çıkarmaya niyetlendikJ Bildiğiniz gibi çikolatanın şeker içeriği pek çok kişide çikolatanın zararlı bir besin olduğu ve tüketilmemesi gerektiği algısına sebep olmaktadır. Oysa her besin gibi çikolatada tüketim miktar ve sıklığına bağlı olarak zararlı veya yararlı olabilmektedir. Günümüzde birçok insan doğru besinleri tüketmenin sağlıklı beslenme için yeterli olduğu düşünür aslında durum tam olarak böyle değildir. Ne yediğiniz kadar ne kadar yediğinizde önemlidir. İşte bu noktada aslında çikolatanın tüketim şeklinize göre yararlı olduğunu söyleyebiliriz.

Çikolata; Theobroma cacao L. ağacının çekirdeğinden elde edilen kuru, toz haline getirilmiş bir ürün olan kakaoya şeker, yağ, diğer ek maddeler ve bir miktar süt eklenerek elde edilen işlenmiş bir üründür. Çikolatanın en çok bilinen yanı mutlulukla olan ilişkisi, peki ama nasıl? Çikolata içerisindeki triptofan sayesinde serotonin yani mutluluk hormonunu salgılanmakta ve kişi kendini daha iyi hissetmektedir. Çikolata tüketmemenin mi depresyona sebep olduğu yoksa depresyonun mu kişiyi çikolata yemeye yönlendirdiği muamma olmakla birlikte İsviçre’ de yapılan bir araştırmada çikolata yenilme oranları incelenmiş ve fazla çikolata tüketen bireylerin suç işlemeye meyilli olduğu gözlemlenmiştir.

Yapılan bir diğer araştırmada ise günde 10 gr. çikolata tüketiminin, çikolata içerisindeki  polifenol bileşiklerinin beyne kan akışını hızlandırdığı böylece yaşa bağlı hafıza kaybının azalttığı gözlemlenmiştir. Çikolatanın bir diğer önemli yanı ise zengin antioksidan içeriği sayesinde Dünya'da ve Türkiye'de ölüm nedenlerinin başında gelen kardiyovasküler hastalıklar üzerinde pek çok olumlu etkisinin bulunmasıdır.

Tüketimin artmasıyla üretimde miktara bağlı olarak envai çeşit gıda üretimi yapılmaktadır. Çikolata da  bu durumdan nasiplenmekte ve süslemelerle görsel bir şölen halini almaktadır. Elbette ki bu daha yüksek enerji almanıza ve vücudun çikolatadan yararlanma miktarını azaltmaktadır. Bu yüzden tükettiğiniz çikolatanın çeşidi de önem arz etmektedir. Kabaca sütlü, beyaz ve bitter çikolataya değinirsek, sırasıyla %25 kakao, %25-45 kakao yağı ve %43 kakao içeriyle hazırlanmaktadır. Bu durumda tüketime en uygun çikolata bitter çikolatadır diyebiliriz. Mutlu olmak isterken dengeli beslenmekten kopmak istemiyorsanız beslenmenize kakao veya kakao içeriği yüksek bitter çikolatayı ekleyin.

Mutlu anlar için *roksidengelibeslenme programlarında yer alan kakao/çikolatalı tariflerinde yer aldığı paketlerimizden faydalanmayı unutmayın J