Ofis Hastalıkları

Ofis Hastalıkları

Günümüzün en az 3’te 1’ini ofislerde, masa başında çalışarak geçiriyoruz. Belki de Farkında olmadan birçok fiziksel ve ruhsal değişime uğruyoruz. Bir hastalık grubu olan; Mesleki Kas İskelet Hastalıklarının (MKİH) toplumda görülme sıklığı %20-25’lere ulaşmaktadır. Bunun yanı sıra dolaşım sistemimizde ve psikolojimizde de bir takım değişimler meydana gelmektedir. Peki, bu Ofis Hastalıkları nelerdir, nelere sebep olmaktadır, önlem almak için neler yapmalıyız? Gelin bu ay ki sayımızda tek tek bu başlıklara birlikte değinelim.

1)Yeterli ve Dengeli Beslenme!

Çalışırken abur cubur tüketimine dikkat etmeliyiz! Çalıştığımız süre içerisinde fiziksel aktivitemiz zaten kısıtlıyken bir de üzerine yüksek kalorili ve fazla şekerli ve tuzlu gıda tüketimi sağlıksız kilo almamıza sebep olacaktır. Bu durum Obezite’ye giden yolu aralayacaktır. Günlük almamız gereken kalorinin altına düşmemek, protein ve karbonhidrat olarak eksiksiz beslenmek gün içerisindeki verimliliğimizi arttıracaktır. Sıklıkla dinç kalmak için tüketilen kafeinin ise fazlasının kalp çarpıntısı ile sonlanıp size zarar vereceğini de belirtmek gerek.

2)Oturma Şeklinize Dikkat Edin!

Vücudun temel hareketlerini sağlayan bel, sırt ve boyun kasları, kullanılmaması ya da sürekli aynı pozisyonda kalması nedeniyle zayıflar. Bileklerin bükülmesi veya masa kenarına dayalı tutulması sinir sıkışmalarına neden olur. Otururken ayaklarınızın yere basılı şekilde 90 derece açıyla oturmalı ve masa yüksekliğinin dirsek seviyesinde olmasına dikkat etmelisiniz. Ayrıca, oturduğunuz sandalyede bel yastığı kullanmak bel ağrılarınızın azalmasını sağlar. Ayakaltına hafif bir yükselti konularak da, baldır ve uyluklara sandalyenin basınç yapması engellenir. Bu basıncı azaltmak bacaklardaki dolaşım bozukluklarının önüne geçer.

3)Düzenli Fiziksel Aktivite!

Masa başında çalışırken her ne kadar önlem alsak, beslenmemize her ne kadar dikkat etsek de hayatımızda fiziksel aktivite olmadığında sağlıksız alınan kilo, eklem ağrıları, sindirim ve dolaşım sistemindeki rahatsızlıkları sadece ertelemiş oluruz. Ofis ortamında her yarım saatte bir ayağa kalkıp kısa yürüyüşler yapılmalı. Çalışırken sarf edilen eforun spor sayılma yanılgısına kesinlikle düşmeyin! Haftada en az 3 gün, çalışırken hareketsiz kalan vücudumuzu çalıştırmak eklem ağrılarının önüne geçeceği gibi direncimizi arttıracak, metabolizmamızı hızlandıracak, kaslarımızı çalıştırarak güçlendirecektir.

 4)Muhakkak Kendinize Vakit Ayırın!

Ofis yaşamının, eğer dikkat etmezsek bizlere vereceği fiziksel zararlardan bahsettikten sonra biraz da psikolojik etkilerinden söz edelim. Stres, sıkıntı, kaygı ve endişe ile birlikte öncelikle işteki verimliliğimiz ardından insan ilişkilerimiz zarar görecektir. Bu sebeple kendinize, sosyalleşmeye ve dinlenmeye muhakkak zaman ayırın! Boş zamanlarda kitap okumak, müzik dinlemek kendimize yapacağımız en büyük iyiliktir. Ofis ve özel hayattaki arkadaşlarımızla iş dışında sohbet etmek ve aktivitede bulunmak ilişkilerimize iyi geleceği gibi ekip işlerinde daha verimli çalışmamıza sebep olacaktır.