Prebiyotik ve Prebiyotik Arasındaki İlişkiyi İyi Biliyor Musunuz?

Prebiyotik ve Prebiyotik Arasındaki İlişkiyi İyi Biliyor Musunuz?

PROBİYOTİKLER

Probiyotikler, isteyerek veya istemeden vücudumuza aldığımız toksik ve zararlı bileşiklerle beslenen, bağırsaklarımızda yaşayan ve sağlığımız için hizmet eden faydalı mikroorganizmalardır.  Vücudumuzdaki zararlı maddelerden arınmak için sık sık probiyotik zengini besinlerleri öğünlerimize dahil etmeliyiz. Probiyotikler bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirecek, alerjik unsurları yok edecek ve  bağırsak problemlerimizi gidermemizde faydalı olacaklardır.

Probiyotikler,  antibiyotik gibi bazı ilaçların kullanımı ve yanlış beslenme sonucu kaybolmaktadır. Uzun süre devam eden ishal, stres ve alkol kullanımı probiyotik oranının bozulmasına sebep olmaktadır. Bu durumlara maruz kaldıktan sonra özellikle aşağıdaki besinlerden tüketmeye önem gösterelim, böylelikle  vücudumuzdaki probiyotiklerin sayılarını tekrar çoğaltabiliriz.

PROBİYOTİK GIDALAR

  • Yoğurt
  • Kefir
  • Peynir
  • Lahana turşusu
  • Salatalık turşusu
  • Ayran
  • Keçi sütü

 

PREBİYOTİKLER
Prebiyotikler probiyotiklerden farklıdırlar. Prebiyotikler bağırsakta iyi ve yararlı bakterilerin sayılarının artmasını sağlayan yiyecek içerikleridir. Bu yiyecekler sindirim enzimleri tarafından parçalanmazlar. Kalın barsaklara kadar bütün bir halde varırlar ve orada iyi bakteriler yani probiyotikler için yiyecek sağlarlar.  

 

PREBİYOTİK GIDALAR

  • Soğan
  • Sarımsak
  • Kuşkonmaz
  • Pırasa
  • Enginar
  • Yulaf
  • Muz