Ramazan Ayında Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazan Ayında Nasıl Beslenmeliyiz?

Oruç tutmak kesinlikle zayıflama yöntemi olmamalıdır!

Günü susuz ve öğün sayısı azalmış olarak geçireceğiniz düşünülürse, bütün besin grupları dikkate alınarak menüler oluşturulması sağlığınız için büyük  önem taşımaktadır.

Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için iftar sofralarına domates, peynir, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılmalı,10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği (kırmızı veya beyaz et olabilir), sebze yemeği veya salatayla devam edilmelidir.

Günlük alınması gereken sıvı ihtiyacı tek seferde değil iftar ve sahur arasında bölünerek düzenli alınmalıdır. İftar öncesi kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır.  Beyin doyma emrini 15-20 dakika sonra vereceği için ilerleyen günlerde kilo alımına zemin hazırlar.Sahur sofralarında yumurta, süt ,peynir, yoğurt, az yağlı sebzeli börek gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yer almalı yada çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmelidir. Sahura kalkılmaması yada sadece su içilmesi açlık kan şekerinin oruç tutulan zaman diliminin erken saatlerinde düşmesine neden olur.

Ramazan sofralarında dikkat edilecek detaylar nelerdir?

  • İftar ve sahurda aşırı tuzlu ve yağlı gıdalardan uzak durmamız gerekir.  Tuz vücutta suyu tutar ve su içme arzusunu arttırır. 
  • Tatlı ihtiyacınızı kuru meyveler veya meyveli hafif tatlıları tüketerek giderebilirsiniz
  • Ağır ve çok miktarda besin alınması gece metabolizma hızı düştüğünden kilo alımı riskini arttırmaktadır.
  • Yiyeceklerinizi mümkün olduğunca yavaş ve iyi çiğneyin
  • İftardan belli bir süre sonra sizi yormayacak bir tempoda yürüyüş yapabilirsiniz.
  • Sıvı kaynağı olarak ayran ve maden suyu tüketebilirsiniz. Kilo probleminiz veya kan şekeri değerlerinde yükselme varsa  meyve suyu tüketmemeniz gerekmektedir.
  •  Kızartma ve kavurma gibi sağlıksız pişirme yöntemleri yerine ızgara, haşlama, buğulama ve fırında pişirme yöntemleri ile yapılmış besinleri tercih edebilirsiniz..
  • Kabızlığı önlemek için öğünlerde posa içeriği yüksek besinler ( kurubaklagiller, salatalar), ara öğünlerde de meyve tüketimini ihmal etmemelisiniz.