Ödem

Televizyonda sıklıkla duyduğumuz, aktarlarda özel çaylarının olduğu, kendi aramızda fazlaca konuştuğumuz, diyetisyene gittiğimizde karşımıza çıkan ÖDEM’i tanımaya ne dersiniz?

Ödem, vücut sıvısının dokular arasında artmasıyla oluşur. Aslına bakarsanız vücudumuzun sıvı toplamasıdır. Genellikle göz kapaklarında, ellerde, ayaklarda şişkinlikler oluşur. 

Beslenme alışkanlıklarımız ve günlük hareketliliğimiz ödem oluşmasında oldukça etkilidir. Özellikle tuz içeriği yüksek gıdalar ile beslenmek vücudun su tutmasını arttırmaktadır.

1 gr tuzun vücudumuzda 200 ml su tuttuğunu biliyor muydunuz?

  • Sofradan tuzu kaldırmalısınız. Yemeklerinizin tadına bakmadan tuz eklemekten kaçınmalısınız.
  • Konserve ürünler, hazır soslar, turşu gibi yiyeceklerin tuz oranlarının fazla olması ödem oluşmasını arttırır. Dikkatli tüketmenizde fayda var.
  • Tatlı, şekerli çay, şekerli meşrubatlar gibi basit karbonhidrat kaynaklarının tüketimini azaltmalısınız. Çünkü şeker sindirilirken su tutar ve ödeme neden olur.
  • Günde en az 3 porsiyon meyve-sebze gibi posalı besinlerin tüketmelisiniz. Posalı besinler bağırsakların çalışmasını hızlandıracağı için ödemin atılmasına yardım eder.
  • Aşırı kafeinli içecekler içtiğinizde ya da alkol aldığınız günün ertesi günü vücudunuzda şişlikler oluşur. Su tüketimini arttırarak bu durumu hafifletebilirsiniz.

Gün içerisinde 8-10 su bardağı su içmeye ve mutlaka haftada en az 3 defa egzersiz yapmaya gayret edin.

Ödem aynı zamanda bazı hastalıkların erken habercisi olabilir!  

Böbrek, karaciğer, kalp yetmezliği, şeker hastalığı, yüksek tansiyon ve çeşitli alerjik hastalıklar ödeme neden olabilir. Kortizon içeren ilaçlar ve bazı ağrı kesici ilaçlar nedeniyle de ödem oluşabilir.

Sağlıklı ve dengeli beslenerek, hareketi hayatınızdan eksik etmeyerek vücudunuza ve sağlığınıza iyi bakın.