SİGARAYI BIRAKAMAYANLARDAN MISINIZ?

SİGARAYI BIRAKAMAYANLARDAN MISINIZ?

Her geçen gün sigara kullananların sayısı artmakla birlikte sigarayı bırakmak için çaba gösterenlerin sayısı da çoğalmaktadır. Siz hangi dilime giriyorsunuz; sigara içiyor ve bırakamıyor musunuz? Sigara içmiyor ama sigara dumanına maruz mu kalıyorsunuz?

Bu yazımızda sigaranın zararlarından değil sigaranın vücudumuzda yarattığı olumsuz etkileri nasıl en aza indiririz bundan bahsetmek istiyoruz. İlk önerimiz sağlıklı beslenme alışkanlığınız var mı yok mu bunu tekrar gözden geçirmeniz olacaktır. Örneğin kafein tüketiminiz nasıl? öğünlerinizi atlıyor veya geçiştiriyor musunuz? Sebze ve meyve tüketiminiz yeterli mi? Vitamin değerlerinizi en son ne zaman ölçtürdünüz?

 

Özellikle vitamin değerleri, Çünkü sigara vücutta vitamin-mineral dengesinin bozulmasına neden olur bu da hastalıklar için zemin hazırlar. Sizin bu aşamada yapmanız gereken dengeli ve sağlıklı beslenmenizi desteklemeniz, sigaranın vücudunuzda yarattığı tahribatı elinizden geldiğince azaltmanızdır.

Vücudunuzdan toksin maddelerin atılabilmesi ve vitamin-mineral eksikliğinin giderilebilmesi için neler yapılabilir gelin hep birlikte inceleyelim:

*Bol sebze ve meyve tüketilmeli, özellikle C vitamini yüksek portakal, kivi, limon, mandalina, kavun, domates, kuşburnu, havuç, fasulye, ıspanak, lahana, brokoli, biber, ve yeşil yapraklı tüm sebzelere öğünlerde yer verilmelidir

*Lifli beslenmeye özen gösterilmeli, tam tahıllı ürünler tercih edilmelidir.

* E Vitamin ve mineral dengesi için ara öğünlerde ceviz, kuru üzüm, kayısı ve fındık tüketilmelidir.

*2-2.5 lt su içilmelidir.

*Kızartma ve yağlı besinlerden uzak durulmalı, zeytinyağ tüketimine önem verilmelidir

*Probiyotik ürünlerden destek alınmalı. Yoğurt, peynir, kefir, ayran, şalgam gibi probiyotik ürünler öğünlere dahil edilmelidir.

*Antioksidan içeren soğan ve sarımsak tüketilmelidir.

  • Hayvansal yağ tüketiminde yağsız kırmızı et veya balık tercih edilmelidir.

*Güneşli havalar değerlendirerek D vitamini düzeyi arttırılmalıdır.

*Sıcak içecek olarak yeşil çay tercih edilmelidir.

*Terleyerek vücuttan toksin atmak için düzenli spor yapılmalıdır.