Su İçmek İçin Susamayı Beklememeli!

Su İçmek İçin Susamayı Beklememeli!

En İyi Su İçme Zamanı Var Mı?

Uyku öncesi, Uykudan uyanma anı, yemeklerden yarım saat önce veya bir saat sonra ve öğünler arasındaki zamanlardır. Eğer kendinizi iyi hissetmiyorsanız, hemen su için bulunabilecek en iyi iyileştirici iksirdir.

 

Soğuk Su Mu,  Ilık Su Mu İçmeliyiz?

Soğuk su mideyi 20 dakika içerisinde terk ederken, ılık su için bu süre, 80 dakikadır. Mide hacmini dolu tutmasını sağlayabilmek için düşük kalorili diyetlerde ılık su önerilir,

 

Yemek Yerken Su İçmeli Mi, İçmemeli Miyiz?

Eğer ki kişinin yemek yerken su içme alışkanlığı varsa buna devam edebilir, rahatsızlık hissediyorsa alışkanlığını değiştirme yolunu seçebilir.  Ancak tüketmiyorsa kendini de zorlamamalıdır. Suyun faydasını en üst düzeyde sağlayabilmek için yemeklerden 20-30 dakika önce su içilmelidir.

 

Spocuların Su İhtiyacı Değişir Mi?

Sporcuların su oranı standart kişilerden % 5 daha yüksek seviyede olması gerekmektedir. egzersize bağlı olarak su içimi arttırılmalıdır. Vücutta egzersiz sırasında kaybedilen suyun yerine konulması ve tekrar vücut su dengesinin sağlanması için yeterli su tüketimi şarttır. Su tüketimi egzersiz sonrasında olabileceği gibi, vücudu su kaybına hazırlamak adına egzersiz öncesinde hatta egzersiz esnasında da (15’er dakikalık aralıklarla yudum yudum su içilmesi şeklinde) olabilir. 

İdeal Miktarda Su içtiğimi Nasıl Anlarım?

Günde 6-8 kez idrara çıkmak ideal miktarda su içtiğinizin göstergesidir. Bu miktar dokularımız için gerekli su ihtiyacının karşılandığını, vücuttan dışkıların atılmasında ve mesanemizin suyla yeterli derecede desteklendiğini gösterir.

Sayılarla Su İhtiyacının Önemi

Susuzluk hissetmesekte, “Vücut su denge” mizi koruyabilmemiz için  günde 8 bardak su içmeliyizi sayfamıza taşıdığımız  oranlarla açıklamak isteriz.

 

Vücudumuzdaki Su Oranı

Vücuttaki su oranı yaşa, cinsiyete, kilo durumuna göre değişebilir. Yaş İlerledikçe suyun yerini yağ dokusu almaya başlar ve su ihtiyacı artar.

Yeni Doğan                                                    %75-80

Yetişkin                                                          %60-70

Yaşlı                                                               %50-60

 

İnsan Vücudunu Oluşturan Organların Su Oranları

Hücrelerin yaşamsal faaliyetleri, vücut fonksiyonlarının yerine getirilmesi “vücudun su dengesi”nin korunması ile mümkündür.

 

Beyin                                                              %80

Kan                                                                 %90

Kas                                                                 %75

Böbrek                                                           %83

Yağ Dokusu                                                                       %20

Akciğer                                                                               %86

Kemikler                                                                            %22

Diş Eti                                                                                  %10

 

Bir İnsanın Yaklaşık Su Kayıpları

Vücudumuz gün içerisinde toplamda yaklaşık 2,5 lt su kaybetmektedir.  Dolayısı ile kaybedilen suyun yerine konulması ve tekrar “vücudun su dengesi”nin sağlanması için yeterli su tüketimi şarttır.

 

idrarla                                                             1500 ml

deri yoluyla                                                     500 ml

dışkı ve solunum                                            300’er ml