Tokluk Hissi Sağlayan Besinler

Tokluk Hissi Sağlayan Besinler
  • Yumurta

Protein kaynağı  yumurta ile güne başlamak sizi öğlene kadar tok tutacaktır. Proteinlerin sindirimi uzun süreceği için kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olur ve doygunluk hissettiren hormonların salgılanmasını artırır. Bu sayede uzun süre boyunca tok hissetmenize yardımcı olur.

  • Elma

Ara öğün olarak yiyeceğiniz elma sizi uzun süre tok tutar. Sebebi ise içeriğinde yoğun lif ve su olmasıdır.

  • Avokado

Avakado içindeki doymamış yağ asitleri ve protein sayesinde sizi uzun süre tok tutar. Salata içerisinde, galetanızın yanına yapacağınız dip sos olarak veya buğdaylı ekmeğinizin arasında peynirinize katacağınız avakadonuz alternatif ve sağlıklı bir öğün olacaktır.

  • Nohut, Mercimek ve Barbunya

Nohut, mercimek ve barbunya gibi baklagiller lif, protein, antioksidan, B Vitamini ve demir açısından çok zengindirler.  Baklagillerden oluşan bir öğünden sonra bizler daha uzun tokluk hissederiz.

 

  • Yulaf kepeği 

Yulaf kepeği uzun sure tok tutan gıdalar arasındadır. Bunun yanında kan şekerini çok yavaş yükselttiği için ani iştah ataklarını da önler, geç acıkmanızı sağlar. Ayrıca bir başka güzel tarafı da bağırsakların çalışmasını desteklemesidir. Bu bültenimizde yulaf kepekli Roksi Ekibi’nin güzel tarifini vereceğiz.  

 

 

  • Kuruyemiş

Yağlı tohumlardan tüketerek besinlerin mideden geçiş hızı yavaşlatılarak tokluğun uzun sure hissedilmesine yardımcı olunur. Fakat kuruyemişlerin yağ oranının yüksek olduğu dikkate alınırsa ölçülü tüketilmesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz.

 

 

 

  • Çörek Otu

 

Uzun süre tok kalmamıza yardımcı olan çörek otu tohumunu sabah kahvaltısında peynirinize, öğle ve akşam yemeklerinde salatanıza  veya yoğurdunuza serperek tüketebilirsiniz. İçindeki yağın tazeliğini koruyabilmesi için çiğneyerek yutmanızı tavsiye ederiz.

 

  • Sütlü Kahve

Yağsız sütle hazırlanan kahve, zayıflama sürecinde mükemmel bir içecek olabilir. Ara öğünlerde bu kahveyi içerseniz, kendinizi uzun süre tok hissedebilirsiniz.

  • Su

Her gün 2-2,5 lt su tüketilmelidir. Su yediğimiz yiyeceklerin sindirilmesi ve ödemin vücuttan atılması için gereklidir, sağlık problemi olmayan ve 2lt.den az su tüketenlerin kilo kaybı daha az olmaktadır.

  • Yeşil Kabak ve Balkabağı 

Her iki kabak türü de yüksek lif içeriği sayesinde tok tutanlar listesinin gözdesidir! Yeşil kabağın idrar söktürücü etkisinin yanında kabızlığı giderici özelliği de var.

 

 

  • Brokoli

 

Brokoli tam bir şifa kaynağı.  Vitamin, lif, kalsiyum yönünden zengin olan bu sebze uzun sure tok tutan yiyecekler arasında da yerini alır. Buharda pişirilmiş brokoliyi sarımsaklı yoğurtla üzerine kırmızı pul biberi ekerek de deneyebilirsiniz, eminiz çok seveceksiniz.  Size tavsiyemiz  pişirirken sebzeyi öldürmeden biraz diri kalmasını sağlamanızdır.

.

  • Beyaz Lahana

 

Toksik maddelerin vücuttan atılması için muhteşem bir sebze olan beyaz lahana Türk mutfağının baş tacıdır. Mevsiminde turşusundan, dolmasına, salatasından çorbasına her şekilde tüketerek faydalarından yararlanın.

 

  • Tarçın

Tarçın insülin tırmanışları engeller. Özellikle elma ve ayvayı tarçınla pişirirseniz

tatlı krizlerinizi engelleyecek basit, lezzetli bir ara öğün olacaktır sizin için

 

  • Hayvansal protein

 

Her türlü hayvansal protein metabolizmayı çalıştırarak yağları yaktırır. Aynı zamanda tok tutar. Aynı zamanda tok tutan ve besin çeşitliğinde, Lift artırılmış olan Diyet yemek Servisimizden yararlanabilirsiniz.