Yaz Geldi, Bana Yine Diyet Gözüktü!

Yaz Geldi, Bana Yine Diyet Gözüktü!

Yaz geldi, herkes tatil resimlerini paylaşıyor. Tiril tiril, kısacık, dekolteli kıyafetler içinde cıvıl cıvıl görüntüler. Peki ya siz...ah keşke 4 baklavadan sadece birini tadıp gerisini bıraksaydım, ikram edilen bir doğum günü pastasını, bir partide servis edilen peynirli ve sucuklu kanepeleri, iyi bir dondurmacıda 5 topu da yemeseydim pişmanlığı içersinde misiniz? Veya denediğinizi farklı diyet yöntemleri ile sinirlerinizi ve vücudunuzu mu hırpalıyorsunuz? “Bu olmadı başka hangi diyeti deneyebilirim, tavsiyeniz var mı?” diye bir araştırma içinde misiniz?

 

 Diyet sizin için bir çözüm olabilir lakin kısa bir süre sonra kendinizi tekrar başladığınız noktada bulma olasığınız çok yüksek. Biz bunu “diyet” yerine “sağlıklı ve dengeli beslenme” olarak değiştirmek istiyoruz izninizle.  Zihniniz de oluşturacağınız bu değişiklik bile sizin geleceğiniz için büyük yatırım olacaktır. Diyet yaparak geçici çözüm üretmek yerine, Sağlıklı ve Dengeli Beslenme yaparak kalıcı çözümler üretmek, yaşam tarzınız haline getirmek sizi gelecek yaz mevsimleri için inanılmaz rahatlatacaktır.

Eğer Roksi Bültenlerimizi takip ediyorsanız tekrar ve tekrar yinelediğimiz bilgilere ulaşacaksınız. Hangi Diyetisyeni veya beslenme üzerine yazılmış makaleleri takip etseniz hep benzer içerkleri okuyacaksınız. Sadece sizin uygulamaya geçmeniz ve bu konuda ısrarcı olmanız gerekiyor. Kendiniz için lütfen bir iyilik yapın ve bu konuda mesai harcayın. Sonuç aldıkça daha çok seveceksiniz beslenme konusunu, inanın. Eğer yeterli ölçüde su içerseniz, her gün taze meyve-sebze ve liften zengin beslenirseniz, basit şekeri hayatınızdan çıkarır ve aynı zamanda düzenli yürüyüşler yaparsanız bu alışkanlıklarınız sizi dönüşü olamayan sağlıklı , cıvıl cıvıl tatil pozları vereceğiniz günlere götürecektir.

 

  • Kahvaltınıza önem verin; protein, yağ, karbonhidrat dağılımına dikkat edin. Yumurta tam bir protein kaynağıdır, tam tahıllı bir dilim ekmek karbonhidrat ve üzerine zeytinyağı dökeceğiniz domates, salatalık ve bol yeşillik sizi uzun süre tok tutacak sağlıklı bir seçim olacaktır. Her gün deneyeceğiniz farklı yumurta tarifleri de kahvaltılarınızı keyifli hale getirecektir.
  • Ara öğünler için meyve ve kuruyemişler sağlıklı çözümler olacaktır. Burada dikkat etmeniz
  • Öğle yemeğiniz için protein içeren menüler hazırlamınız önemlidir. Beyaz et (hindi, tavuk, balık eti) seçeneklerinizi haftanın 5 günü için, kırmızı et seçeneklerinizi haftanın 2 günü gibi düşünebilirsiniz. Yanına ekleyeceğiniz tahıllı, yeşillikli salata veya çorba iyi bir uyum sağlayacaktır.
  • Akşam yemeğiniz için zeytinyağlı soğuk veya sıcak, tercih sizin, mevsimin sebze yemekleri olabilir ve yanına ekleyeceğiniz tahıllı veya yeşillikli salata sizin için sağlıklı seçim olacaktır.
  • Kendinizi aç hissettiğiniz de ne yiyebilirim yerine ne içebilirim diye düşünün. Önceliğiniz her zaman su olmalı. Maden (sade) suyu, bitkisel çaylar, süt, kefir de sağlıklı seçeneklerdir. Ayrıca Roksi Juice lerimizi da deneyebilrsiniz. (roksi.com.tr/market)
  • Ve ...Başımızın belaları tatlılar. Hayır diyemiyorsanız azaltmaya ve daha ilerleyen zamanlarda sağlıklı tatlılar dediğimiz tarifleri hayatınıza sokmaya çalışın. Roksidiyet instagram sayfamızdan yararlanabilirsiniz.
  • En önemli konu ise herhangi bir sağlık probleminiz varsa önceliğiniz her zaman doktorunuzla görüşerek size uygun beslenme programı uygulamanızdır.

Sağlıklı ve Dengeli bir yaz mevsimi dileriz!