Yaz Meyveleri

Yaz Meyveleri

Sağlık açısından birçok faydası bulunan meyvelerin başlıca yararı, zengin vitamin ve mineral kaynağı olmalarıdır. Vitamin ve mineraller, vücudun kendisinin üretemediği ve yalnızca dışarıdan temin ederek alabildiği yapı taşlarıdır. Vitamin, mineral ve zengin lif içeriklerinden dolayı meyveler, başta sindirim sistemi olmak üzere kilo kontrolü, enerji kazanımı ve daha birçok bakımdan vücuda fayda sağlamaktadır.

Gelin hep birlikte yazın hangi meyveleri tüketmeliyiz bir göz atalım.

KİRAZ: Kiraz sindirim sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışması için faydalıdır. Karın yağlarını eritme konusunda etkili olan kiraz ayrıca iyi bir C vitamini kaynağıdır. Kan şekerinin düşürülmesinde de fayda sağlayan önemli bir meyvedir.

ŞEFTALİ:  Kalori bakımından oldukça düşük olan şeftali bünyeye tokluk hissi verdiği için kilo vermek isteyenlerin tercih edebileceği meyvelerin başında gelmelidir. Ortalama bir şeftalinin kalorisi büyüklüğüne göre 35-50 kalori arasında değişmektedir.

KARA(SİYAH) ÜZÜM: İçeriğinde magnezyum, B1 ve B2 vitaminleri, potasyum ve mineraller barındıran kara üzüm bağışıklık sisteminin güçlü olmasını sağlar. Kara üzüm, çekirdekleri ve kabukları tüketildiğinde metabolizmayı hızlandırarak yağ yakma da vücudu destekler .

YEŞİL ÜZÜM: İçeriğindeki düşük yağ ve protein sayesinde diyet yapanlar için tercih edilir. Hazmı kolaylaştırır.

MÜRDÜM ERİĞİ: Yüksek oranda C vitamini içeren mürdüm eriği bağışıklık sistemini güçlendirirken, düşük kaloriye sahip olması nedeniyle de kan şekerini dengelemeye yardımcı olur.

TAZE KAYISI: Hazmettirici özelliği ve lif açısından zenginliği ile bilinen kayısı kabızlık gibi bağırsak sorunları olan kişiler tarafından bolca tüketilmelidir. Tok tutmasıyla da bilinen kayısı kilo verme konusunda da vücuda yardımcı olan meyvelerin başında gelmektedir.

KARPUZ: Zengin lif yapısıyla uzun süre tok kalmamızı sağlayan karpuz oldukça düşük kalorili bir meyvedir.  Ortalama 1 kase karpuz 45 kalori değerindedir. İçerdiği antioksidanlar sayesinde karpuz, vücuttaki atık maddeleri, bağırsakları ve kanı temizler.

KAVUN: C vitamini bakımından oldukça zengin bir meyvedir. Böbreklerin temizlenmesinde önemli rol alan kavun, yemekten önce tüketildiğinde de hazımsızlığı kolaylaştırır.

ÇİLEK: Kanı temizleme özelliği ile bilinen çilek aynı zamanda kolesterole iyi gelen bir meyvedir. Çilek, bağışıklık sistemini düzenlerken zararlı maddelerin vücuttan atılmasını sağlar.

ARMUT: Düşük kalorili ve az miktarda doymuş yağ içeren armut, içerdiği yüksek lif ve etkileyici besin yoğunluğu ile metabolizmayı çalıştırarak kilo vermemizde vücuda destek olur.