YILBAŞINDA NASIL BESLENMELİYİZ?

YILBAŞINDA NASIL BESLENMELİYİZ?

YILBAŞINDA NASIL BESLENMELİYİZ?

Yılbaşı gecesinin sessiz ve şık tehlikesi, bu gecenin önemli bir kısmını oluşturan özenle hazırlanmış ve üzerinde envai çeşit yiyecek- içecek bulunan masalardır..

Yeme dürtüsünün artmasını sağlayan güzel kokular, rengârenk sofralar, limitsiz tüketimi sağlayan ortamlar bizi aşırı yemeye iter. İşte tamda bu noktada yeni yılın, ilk zorlu parkuru olan yılbaşında beslenme hakkında konuşacağız. Çünkü bir gecelik aşırı besin ve alkol tüketimi bize yağ oranı ağırlıklı birkaç kilo olarak dönüş yapabilir.. Bu durumun önüne geçmek için yılbaşında dikkat etmeniz gereken noktaları şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Nasılsa akşam yiyeceğim diye düşünüp gündüz kendinizi aç bırakmayın. Muhakkak hafif bir kahvaltıyla güne başlayıp, ara öğünlerinizi atlamadan akşama kadar aç kalmamaya özen gösterin. Bu, akşam porsiyon kontrolünüzü sağlamanıza dolayısıyla daha az yemenize yardımcı olacaktır.
  • İstediğiniz her çeşitten yiyebilirsiniz ancak miktarı elden bırakmamalısınız.
  • Yılbaşı yemeğine çorba ile başlamanız sizi tok tutacaktır.
  • Sofralarınızın olmazsa olmazı çeşitli salatalar, çiğ yenilebilen sebzeler, yoğurt, peynir, süt gibi besinlerle hazırlanmış aperatiflerden oluşmalıdır.
  • Yılbaşı akşamı; sofraların vazgeçilmezi et yemekleri olduğu için öğlen zeytinyağlı sebze yemeklerini tercih edin. Yılbaşı gecesinin sevilen lezzeti hindi etinin yağsız kısmını tüketmeye özen gösterin.
  • Yılbaşı akşamı çok fazla ve hızlı beslenerek mide gerginliğinizi artırmayın. Tansiyonunuzun yükselmesine ve kalbinize fazla yük binmesine yol açacaktır. Yavaş yavaş ve sık sık tüketin.
  • Kendinize küçük tabaklar/ kaseler ayırın ve yiyeceklerinizi bu tabaklara/ kaselere alarak tüketin. Böylece alacağınız kalori miktarını düşürmeniz daha kolay olacaktır.
  • Yılbaşı gecesinin bir diğer dikkat edilmesi gereken noktası ise içeceklerdir. İçeceklerden yana tercihiniz su, ayran, taze sıkılmış meyve suyu gibi sağlıklı içecekler olmalı. Alkol tüketmek isterseniz 1- 2 bira veya 2- 3 kadeh şarap ancak masum bir kaçamak sayılabilir. Daha fazlasına kaçtığınız takdirde ertesi gün; 2 su bardağı su içmeniz ve bunu gün içinde ortalama10- 12 bardağa kadar çıkarmanız gerekmektedir.

 

Roksi ailesi olarak 2019’ un her şeyden önce sağlık ve huzur getirmesini dileriz. Yüzünüzden gülücüklerin eksik olmayacağı bir yıl geçirmeniz dileğiyle… J