Antrenman Sonrası Beslenme

Antrenman Sonrası Beslenme

Antrenman sonrası doğru besin tüketimi size ne fayda sağlıyor? Bunun cevabını öğrenmek için öncelikle vücudumuzun fiziksel aktiviteden nasıl etkilendiğine gelin birlikte bir göz atalım;

Vücudumuzun beslenme ihtiyacı, antrenman yaptığımızda, yapmadığımız zaman göre daha fazla oluyor. Fiziksel aktivitede bulunduğumuz süre içerisinde kaslarımız enerji sağlamak için glikojen depolarını kullanır. Bunun sonucunda ise kaslarımızda ki glikojen depoları boşalır. Kaslarımızda ki proteinler parçalanır ve hasar görürler. Antrenmandan sonra vücudumuz, glikojen depolarını tekrar doldurmalı ve tamir ederek büyümeye devam etmelidir. Terle kaybettiğimiz elektrolit ve sıvının da yerine konması gerekiyor. Fiziksel aktiviteden sonra doğru besinleri, doğru miktarda tüketmek bu süreci hızlandıracaktır. Antrenmandan sonra aç olan kaslarımıza protein ve karbonhidrat yüklemeliyiz. Unutmayalım ki; doğru protein ve karbonhidrat kaynaklarını kullanmak spordan aldığımız etkiyi arttıracaktır.

Antrenman sonrası alınması gereken Protein ve Karbonhidrat oranları aşağıda ki gibidir;

Protein: 0.3-0.5gr/kg

Karbonhidrat: 0.3-1.5gr/kg

Sporumuza başlamadan önce ve sonrasında tartılarak, vücudun kaybettiği su miktarını kolaylıkla ve en doğru şekilde saptayabiliriz. Bu oranda kaybedilen su vücuda tekrar alınmalıdır! Magnezyum, potasyum ve sodyum gibi mineralleri de kaybettiğimiz için bu mineraller bakımından zengin gıdaları tüketerek bu kaybı telafi edebiliriz.

Antrenman sonrası vücudumuzun gereken besinleri alması için tüketebileceğiniz ana ve ara öğün örnekleri;

-Yoğurt

-Bulgur pilavı veya makarna

-Tavuk, kırmızı et, balık veya hindi

-Tost ekmeği ile, fıstık ezmesi ve muz dilimleri

-Süt ve meyve

-Çiğ sebze veya kuruyemiş