Fit Diyette Neler Tüketilmeli?

Fit diyet yemek paketinde ne tüketilmeliden ziyade tüketilmesi gereken besinlerin eşit miktarda tüketimi önemlidir.

 

Fit Diyette Ne, Ne Kadar Tüketilmeli?

DSÖ (Dünya Sağlık Örgütü), günlük alınan kalori miktarının % 45-50 si karbonhidratlardan, % 20 si proteinlerden ve % 25-30 u yağlardan oluşacak şekilde kalori miktarı alınması gerektiğinin altına çizmiştir. 

 

Kilonuza Göre Fit Diyet Menü Listesi Nasıl Olmalı?

Vücut kitle indeksine yönelik diyet programı hazırlanması önem arz etmektedir. 

Normal Vücut Kitle İndeksi (18,5 - 24,9 Kg\ M2): Bu kişiler daha hafif, protein ağırlıklı beslenmelidirler.

Fazla Vücut Kitle İndeksi: (25 - 29,9 Kg\ M2): Bu kişiler obezite riski taşıdıkları için karbonhidrat ve şekerden uzak durmalılar.

Şişman Vücut Kitle İndeksi (30 - 39,9 Kg| M2): Bu kişilerin acil olarak diyete başlamaları gerekmektedir. Düşük kalorili ve sebze ağırlıklı bir beslenme diyeti uygulamalıdırlar. 

Obez Vücut Kitle İndeksi (40 Kg\ M2 üzeri): Bu kişilerin sağlığı risk altındadır. İnsülin dirençleri yüksek olur. Kilo vermek de zorlaşır. O nedenle bu kişiler karbonhidrattan ve doymuş yağlardan uzak durmalılar. 

 

Fit Örnek Menü Listesi Nasıl Olmalı?

Fiyat diyet listesi kişinin kilo yapısı ve DSÖ’nün açıklamasına göre hazırlanmalıdır.DSÖ’nün bu açıklamasına göre; günlük alınan kalori miktarının % 45-50 si karbonhidratlardan, % 20 si proteinlerden ve % 25-30 u yağlardan oluşmalıdır.

 

Fit Örnek Menü Listesi

Roksi fit menü diyet yemek paketinde menülerin kalorisi aylık olarak hesaplanır ve menü içerisinde farklı lezzetlere yer vermek için aşçılarımız ve diyetisyenlerimiz tarafından değerlendirmeler yapılır. 

Fit diyet yemek paketi 3 ana öğün + 2 ara öğün olmak üzere toplam 5 öğün içermektedir. Uzman diyetisyenlerimiz tarafından kilonuza en uygun fit diyet listesi hazırlanmaktadır. Fit diyet hakkında detaylı bilgi için sayfamıza göz atabilir, dilerseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

KAHVALTI

Örnek Kahvaltı Menülerimiz;

  1. Gün: Burgu Peynir, Zahterli Domates, Siyah Zeytin, Köy Biberi, Tam Buğday Ekmek, Maydanoz- Roka
  2. Gün: Scrambled Egg, Kepekli ekmek, Çeri domates, Çengelköy Salatalığı, Roka, Yeşil zeytin
  3. Gün: Cevizli Peynir Topları, Çengelköy Salatalığı, Yeşil Zeytin, Roka, Kepekli Ekmek, Bal
  4. Gün: Göz Yumurta, Ceviz, Maydanoz, Çeri Domates, Salatalık-Havuç Dilimleri, Çavdar Ekmek
  5. Gün: Balkan Sosu, Kapya Biber- Salatalık, Çerkes Peyniri, Tahıllı Ekmek, Maydanoz Söğüş
  6. Gün: Tarçınlı krep, Fıstık ezmesi, Labne Peyniri, Tere- Roka
Fit Menü Örnek

1.ARA:

Örnek 1. Ara Menülerimiz;

1. Gün: Yulaf Cispi- Fesleğenli Dip Sos

2. Gün: Karışık Kuruyemiş

3. Gün: Mevsim Meyveleri ( Elma, Portakal, Mandalina vb.)

4. Gün: Chialı Yoğurt, Keten Tohumlu Yoğurt, Meyveli Yoğurt

5. Gün: Mini Galetalar - Köz Biberli Dip Sos

6. Gün: Kuru Meyveler

Fit Menü Örnek

 ÖĞLE

Örnek Öğle Menülerimiz;

  1. Gün: Etli Ali Nazik, Pancarlı Rokalı Çıtır Salata
  2. Gün: Rosto Köfte, Pazı Morney,Karışık Mevsim Salata
  3. Gün: Sebzeli Soya Soslu Tavuk,Yoğurtlu Semizotu Salatası
  4. Gün: Etli Qesedilla, Guacomole Sos, Salsa Sos, Ballı Nar Ekşili Havuçlu Göbek Salata
  5. Gün: Maydanoz Yatağında Marine Edilmiş Levrek, Pestolu Patates Köfteleri
  6. Gün: Izgara Tavuk Pirzola, Çeri Domates, Köz Biber, Piyaz, Naneli Ayran

 

Fit Menü Örnek

2. Ara :

Örnek 2. Ara Menülerimiz;

  1. Gün: Kakaolu İrmik Tatlısı
  2. Gün: Portakallı Yağsız Islak Kek
  3. Gün: Sebzeli Jambon Bohçası
  4. Gün: Mozaik Pasta
  5. Gün: Yaban Mersinli Gronala
  6. Gün: Meyve Peltesi
Fit Menü Örnek

AKŞAM

Örnek Akşam Menülerimiz;

1. Gün : Kinoalı Nohut Salatası, Zeytinyağlı Mantar, Brokoli Çorbası

2. Gün: Sebze Sotesi,Mercimek Çorbası,Süzme Yoğurt

3. Gün: Pazılı Sıcak Çorba,Zeytinyağlı Barbunya,Kuskus Makarna Salatası

4. Gün: Ezogelin Çorba,Kıymalı Bezelye,Cevizli Semizotlu Çoban Salata

5. Gün: Zeytinyağlı Meksikan Fasulye,Siyez Bulguruyla Şehriyeli Pilav,Naneli Ev Yapımı Ayran

6.Gün: Zeytinyağlı Pırasa, Kepekli Penne Napolitan, Süzme Yoğurt

 

Fit Menü Örnek