EMZİREN ANNELER KENDİNİZE İYİ BAKIN!

Ne mutlu size bebeğinizi kucağınıza aldınız, annesiniz artık. Sizi bekleyen, takip etmeniz gereken ne çok konu var değil mi?
Nereden başlayacağınızı bilemiyor musunuz? Bırakın korkularınızı, endişelerinizi.
İlk önemli görevinizi açıklıyoruz; Kendinize İyi Bakın!

SU İÇMEK İÇİN SUSAMAYI BEKLEMEMELİ!

En İyi Su İçme Zamanı Var Mı?

Uyku öncesi, Uykudan uyanma anı, yemeklerden yarım saat önce veya bir saat sonra ve öğünler arasındaki zamanlardır. Eğer kendinizi iyi hissetmiyorsanız, hemen su için bulunabilecek en iyi iyileştirici iksirdir.

 

PROBİYOTİK VE PREBİYOTİK ARASINDAKİ İLİŞKİYİ BİLİYOR MUSUNUZ?

Probiyotikler, isteyerek veya istemeden vücudumuza aldığımız toksik ve zararlı bileşiklerle beslenen, bağırsaklarımızda yaşayan ve sağlığımız için hizmet eden faydalı mikroorganizmalardır.  Vücudumuzdaki zararlı maddelerden arınmak için sık sık probiyotik zengini besinlerleri öğünlerimize dahil etmeliyiz. Probiyotikler bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirecek, alerjik unsurları yok edecek ve  bağırsak problemlerimizi gidermemizde faydalı olacaklardır.

DETOKS İLE TOKSİNLERDEN NASIL ARINABİLİRİZ?

Düzensiz-sağlıksız beslenme, stres, hava kirliliği, hareketsiz yaşam vücudumuzda kötü maddelerin, zehirlerin yani toksinlerin birikmesine neden olmaktadır. Detoks bize bu zehirlerin vücudumuzdan atılması konusunda yardımcı olan beslenme çeşididir. 

YAZ MEYVELERİ

06.07.2017

Sağlık açısından birçok faydası bulunan meyvelerin başlıca yararı, zengin vitamin ve mineral kaynağı olmalarıdır. Vitamin ve mineraller, vücudun kendisinin üretemediği ve yalnızca dışarıdan temin ederek alabildiği yapı taşlarıdır. Vitamin, mineral ve zengin lif içeriklerinden dolayı meyveler, başta sindirim sistemi olmak üzere kilo kontrolü, enerji kazanımı ve daha birçok bakımdan vücuda fayda sağlamaktadır.

MUTLULUK DENGEDE KALMAKTIR

09.06.2017

Denge; sözlüklere baktığımızda birbirine karşıt iki kuvvetin eşitliği ile elde edilen yerleşik konum olarak ortaya çıkmaktadır. Denge sadece insanlara veya canlılara özgü bir tanımlama değildir. Hayatımızı kolaylaştıran tüm teknolojik ürünlerde de denge unsuru her zaman ön plandadır

İNSÜLİN DİRENCİ NEDİR?

01.06.2017

Az yemek yiyor ama kilo veremiyor musunuz? Yeterli yeseniz bile doygunluk hissetmiyor musunuz? Çabuk mu acıkıyorsunuz? Sık sık tatlı yeme isteği mi duyuyorsunuz? Tüm bunların sebebi insülin direnci olabilir.

Şeker yani glikozu enerji olarak kullanabilmemiz için insülin hormonuna ihtiyaç vardır. İnsülin, kas, yağ ve karaciğer gibi glikozu kullanan dokulara şekerin alınması ve kullanılmasını sağlayan, pankreastan salınan bir hormondur.

RAMAZAN AYINDA NASIL BESLENMELİYİZ?

26.05.2017

Oruç tutmak kesinlikle zayıflama yöntemi olmamalıdır!

Günü susuz ve öğün sayısı azalmış olarak geçireceğiniz düşünülürse, bütün besin grupları dikkate alınarak menüler oluşturulması sağlığınız için büyük  önem taşımaktadır.

Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için iftar sofralarına domates, peynir, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılmalı,10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği (kırmızı veya beyaz et olabilir), sebze yemeği veya salatayla devam edilmelidir.

YEŞİL SEBZELER

18.05.2017

Bahar geldi. Yeşillikler daha bir yeşil artık. Ferah, taze, mis kokularıyla sofralarımızda daha fazla yer almaya başladılar bile. Sağlıklı ve dengeli beslenmenin temeli olarak da düşünebileceğimiz yeşil sebzelerin lif oranları oldukça fazladır ve tok tutarlar. Sindirimi kolaylaştırarak, bağırsakların etkin çalışmasını da sağlarlar. Hem kilo problemlerimizi gidermek hem de sağlıklı bir beden için enginar, avokado, bakla, semizotu, taze fasulye, kuşkonmaz, biberiye, bezelye gibi sebzeleri sık sık tüketmeye özen göstermeliyiz.

METABOLİZMAYI HIZLANDIRAN BESİNLER

15.04.2017

Organların çalışması için vücudun gün boyu ihtiyaç duyduğu minimum enerji (kalori) değeri Metabolizma Hızıdır. Metabolizma hızı yüksek olanlar, düşük olanlara göre gün boyu daha fazla kalori yakar ve bu özellikle kilo verme döneminde önem kazanır. Metabolizmayı hızlandıran besinler ile gün içinde ekstra efor sarf etmeden yakacağınız kalori miktarını arttırarak, kilo vermek adına avantaj sağlayabilirsiniz.

  • Protein :Protein, karbonhidrata göre daha uzun sürede sindirildiği için protein bakımından zengin bir yemekten sonra, sindirim sistemi daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar ve yakılan kalori miktarı artar. Balık, derisi alınmış tavuk, hindi gibi kırmızı ete göre daha az yağ içeren protein kaynaklarını daha sık tüketebilirsiniz.

BEL ÇEVRENİZİN ÖLÇÜSÜNÜ BİLİYOR MUSUNUZ?

07.04.2017

Çoğu insan dar kıyafetler giydiğinde bel çevresinden sarkan yağlardan şikayet eder. Beden kitle indeksinizin normal olmasına rağmen bel çevrenizdeki yağlanma fazla ise bu hem görsel açıdan hem de sağlık açısından risk faktörüdür.

Bel çevresinde bulunan yağlar, kalça çevresindekilerden daha tehlikelidir. Bel çevresinde yağlanma oranı yüksek kişiler insülin direnci, diyabet, hipertansiyon, kalp hastalıkları gibi sağlık sorunlarıyla karşılaşabilirler. Yetişkinlerde obeziteye bağlı hastalık oluşma riski ve bel çevresi ölçümleri:

SAĞLIĞIN TEMELİ “YETERLİ VE DENGELİ BESLENME”

29.03.2017

Beslenme; vücudun büyümesi ve gelişmesi, dokuların yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan enerji ve besin ögelerinin her birinin yeterli ve dengeli miktarlarda alınması ve vücutta uygun şekilde kullanılmasıdır.

D Vitamini Eksikliği Yaşamamak İçin Sağlıklı Beslenin

17.02.2017

Güneşin az olduğu bu aylarda D vitamini eksikliği yaşamamak adına beslenme düzenine özen gösterilmeliyiz. Yağ bakımından ton balığı, somon, sardalye ve uskumru balığı tüketilmelidir. Bunun yanı sıra süt, süt ürünleri ve yumurtanın da beslenme düzenine eklenmesi gerekmektedir. Bitkilerde ise maydanoz, ısırgan otu ve yoncada D vitamini bulunmaktadır.

Ödem

14.01.2017

Televizyonda sıklıkla duyduğumuz, aktarlarda özel çaylarının olduğu, kendi aramızda fazlaca konuştuğumuz, diyetisyene gittiğimizde karşımıza çıkan ÖDEM’i tanımaya ne dersiniz?

Ödem, vücut sıvısının dokular arasında artmasıyla oluşur. Aslına bakarsanız vücudumuzun sıvı toplamasıdır. Genellikle göz kapaklarında, ellerde, ayaklarda şişkinlikler oluşur. 

Beslenme alışkanlıklarımız ve günlük hareketliliğimiz ödem oluşmasında oldukça etkilidir. Özellikle tuz içeriği yüksek gıdalar ile beslenmek vücudun su tutmasını arttırmaktadır.

Yılbaşında Beslenme

31.12.2016

2016 kimi için çok güzel bir yıl oldu, hedeflerine ulaşmayı başardı, planlarını gerçekleştirebildi. Kimi için bunun tam tersi.. Ve artık 2016 ya veda ediyoruz, yeni bir yıla giriyoruz. 2017 de hedeflerinizi artık ertelemeyi bırakın. Kilo vermek isteyenler, ertesi gün pişmanlık duymamak ve ilk adımı atmak adına buna yılbaşı gecesi yediklerinize dikkat ederek başlayabilirsiniz.

Gece Yeme Sendromu

21.12.2016

GECE YEME SENDROMU

Gün içerisinde az yemenize karşın akşam yemek yemeye hayır diyemiyor musunuz? Hatta geceleri sık sık uyanıp kendinizi buzdolabının önünde mi buluyorsunuz ? O zaman sizde de Gece yeme sendromu olabilir.

Gece yeme sendromu yeme bozuklukları içerisinde en sık rastlanılanıdır. En belirgin özelliği haftada en az 3 gece, en az 1 kere uyanarak bir şeyler atıştırmaktır.

·         Günlük besin alımının %50 sinden fazlasını akşam yemeği ve ertesi sabah arasında geçen sürede tüketiyorsanız,

·         Sabah aç uyanmıyorsanız,

·         Tercih ettiğiniz besinler şeker ve karbonhidrat ağırlıklıysa,

·         Uykuya dalmakta zorlanıyorsanız,

·         Çok hızlı ve çok fazla besin tüketiyorsanız bu durumda sizde de gece yeme sendromu olabilir.

Kinoa

18.11.2016

İlk olarak Güney Amerika da yetiştirilen kinoa, her ne kadar tahıl gibi üretilip tahıl grubu gibi görülse de pancar, ıspanak gibi bitkiler grubuna daha yakındır. Kinoanın son yıllarda bu kadar popüler olmasının nedeni protein, vitamin, mineral ve diyet lifi bakımından zengin olmasıdır. Diğer tahıllara göre daha fazla besin lifi içerir. Lifli besinler daha az kalori içerir ve uzun süre tokluk hissi vererek kilo vermeye yardımcı olurlar.

Hacmi Küçük Kalorisi Yüksek Olan Besinler 'Yağlı Tohumlar'

28.09.2016

Hacimleri  küçük, kalorileri yüksek olan yağlı tohumlar bitkisel kaynaklı besinlerdir. Nedir bu yağlı tohumlar dersek Fındık, Ceviz, Badem, Antep Fıstığı, Kaju, Yer Fıstığı şeklinde sıralayabiliriz. 

Yağlı tohumlar, suda eriyen B grubu vitaminlerinden Tiamin (B1 ), Riboflavin (B2 ), Niasin ve Folik Asit, yağda eriyen vitaminlerden ise E vitamininden zengindir. E vitamini kalp sağlığını korur, güçlü bir antioksidan olduğundan dolayı kanserden korumaya yardımcıdır.

Keten Tohumu

30.07.2016

Keten tohumu;  folik asit, E ve B grubu vitaminleri, kalsiyum, potasyum, demir, magnezyum, fosfor mineralleri, lif yönünden zengindir. Keten tohumu omega 3 ve omega 6 açısından zengin kaynaklardan sayılır. Bu özelliklerinden dolayı balık tüketemeyenler için iyi bir alternatiftir. 

İftarda Beslenme

06.06.2016

Özenle hazırlanmış ramazan sofralarına oturduğumuzda yemeğe hangi yiyecekten başlayacağımıza karar veremeyiz. İftariyelikler, çorba, pide, ana yemek, tatlı… Sonunda midede ağırlık, gaz, yanma, kabızlık şikâyeti…

İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılması, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği veya salatayla devam edilmesi uygundur. Yine enerji veren ancak kan şekerini dengeli bir biçimde yükselten beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan besinler yerine bulgur pilavı, tam buğday ekmeği veya kepekli makarna gibi posalı besinler tercih edin.

Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra birer saat ara ile her seferinde azar azar küçük porsiyonlar şeklinde beslenebilirsiniz, ayrıca yemekleri hızlı yemekten kaçının; yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek tüketin. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında enerjisi yüksek besinler yenilebilir ve bu durum ilerleyen günlerde kilo alımına da zemin hazırlar. İftarla sahur arasında 1.5-2 saatlik aralarla 2-3 öğün yapılmalı ve sahura mutlaka kalkılmalıdır. 

Tarçın

13.05.2016

Tarçın, özellikle gece kaçamaklarıyla başı belada olanlar için kurtarıcı bir baharat. Mutlaka bir şey yemeliyim diye düşündüğünüz anlarda bir kase yoğurt ile karıştıracağınız tarçın, hem karnınızı doyuracak, hem de metabolizmanızı hızladıracak.  Tarçının zayıflamaya yardımcı olan iki etkisi vardır.

Yaza Her Zaman Formda Girin!

07.02.2016

Kış aylarında evde vakit geçirmek zevkli olabilir ; ancak yaza göre daha az hareket etmek ve metabolizmanızın soğuk iklime karşı kendini savunmaya almak için yavaşlamasıyla kilo almak kolaylaşır.

Elinizden su şişenizi eksik etmeyin; susamayı beklemeyin, bol su içmeye çalışın!

09.02.2016

Yaz aylarında  terleme ile ortaya çıkan su ve mineral kaybı sonucu; baş dönmesi, bayılma hissi ve bulantı gibi sağlık problemleri görülebilir.Bu nedenle, her gün en az 2-2.5 litre (10-12 su bardağı) su içilmelidir.

Posalı Besinlerin Tüketimini Artırın

22.02.2016

Yeterli posa tüketimi bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı, kansere karşı koruyucu, acıkmayı geciktirmesi gibi olumlu etkiler sağlar.