Pandemi Döneminde Sağlıklı Beslenmenin Yolları

Pandemi Döneminde Sağlıklı Beslenmenin Yolları

Vaka sayılarında her geçen gün artış olması ile birlikte bağışıklık sistemi gün geçtikçe daha fazla önem kazanıyor. Yeterli ve dengeli beslenmek bağışıklık sistemi için oldukça önemli. Özellikle eve kapanıp hareketten de bu kadar uzak kalmışken yiyecek içecek konusunda dikkatli olmak kilo problemi yaşamamak açısından da büyük önem taşıyor. Bu haftaki blog yazımızda siz sevgili okurlarımıza Covid-19 salgınıyla mücadelede beslenmenin nasıl olması gerektiğinden bahsetmek istiyoruz.

 

Koronavirüs Dönemi Beslenmede Dikkat Edilmesi Gerekenler

 

1.Yeterli Vitamin ve Mineral Alımına Dikkat Edin

Aslında günlük dengeli beslenmek yeterli vitamin ve mineral alımı da demektir. Fakat siz her şeye rağmen meyve ve sebzeyi yeterince tüketebildiğinizden ve D vitamininden mahrum kalmadığınızdan emin olun.

 

2. İyi Pişmiş Gıdalar Tüketin

İyi pişmiş yemeklerle beslenmek her zaman sağlıklıdır. Et gibi yiyeceklerin iyi piştiğinden emin olarak tüketmelisiniz. 

 

3. Sağlıksız Gıdalardan Uzak Durun

Bu dönemde bazı gıdalardan ve içeceklerden uzak durmalısınız.ş Kan şekerinizi hızla yükseltecek içeceklerden kaçınmalısınız. Hamur işi, beyaz ekmek, işlenmiş et ürünleri, aşırı tuzlu yiyecekler, cipsler, hazır soslar ve tuzlu hazır kurabiyeler gibi maddeleri tüketmemeniz daha doğrudur. Ayrıca enerji içecekleri ve yüksek alkollü içerikler mineral ve vitamin emilimini olumsuz etkiler. Uyku problemleri gibi durumlar ortaya çıkarabilen bu içecekler bağışıklık sistemini olumsuz etkilediği için tavsiye edilmez. 

 

4.Kaliteli Proteinlere Yönelin

Yumurta ve peynir gibi ürünler kaliteli protein içeren gıdalardır. Vücudun antikor üretmesi için yeterli miktarda bu kaliteli proteinlerden tüketmeniz önemlidir. Ayrıca probiyotik yoğurt ve kefir gibi gıdaları da tüketmelisiniz. 

 

5. Balık Tüketmeyi İhmal Etmeyin

Haftada en az 1 kere balık tüketmelisiniz. Kırmızı et ve kümes hayvanına göre daha fazla yağ içerse de balık daha az enerjiye sahip olduğu için daha fazla tüketilmelidir. 

 

6. Beslenme Planınıza Kuru Baklagilleri de Ekleyin

Kuru baklagiller besin değeri yüksek ve protein yerine geçen sağlıklı alternatiflerdir. Nohut, fasulye, kırmızı ve yeşil mercimek gibi gıdaları her gün beslenme planınıza ekleyebilirsiniz. Pişirme süreleri uzun olduğu için yemek planınızı bu doğrultuda yapmalısınız. 

 

7. Mevsimine Uygun Sebze ve Meyve Tüketimine Önem Gösterin

Özellikle narenciye grubu dediğimiz portakal ve mandalina gibi meyveler C vitamini açısından zengindir. Mümkünse her yemeğinize limon sıkmanızı öneriyoruz. Fakat bu sebze ve meyveleri seçerken mevsime ve saklama koşullarına dikkat etmelisiniz. 

 

8. Kilonuzu Korumaya Özen Gösterin

Nasıl olsa evdeyiz diye düşünerek kendinizi psikolojik ve bedensel olarak etkileyecek kilolar almamaya özen gösterin. Bu elbette sağlıklı beslenerek başarabileceğiniz bir nokta. Bu noktada yazının başından bu yana belirttiğimiz önerileri dikkate alabilirsiniz. 

 

Blog yazımızın sonuna geldik. Size yazı boyunca pandemi döneminde bağışıklık sisteminizi ve genel beslenme düzeninizi korumanız için bazı önerilerde bulunduk. Elbette karantina gibi etkenlerden ve gerçekten gelen o bunalma hissinden dolayı yemek hazırlamakta güçlük çekiyor olabilirsiniz. Bu noktada motivasyonunuzu korumanız ve beslenme planınızı önceden hazırlayarak hareket etmeniz önemli. Roksi olarak salgın döneminde beslenmenize yardımcı olmaktan mutluluk duyuyoruz. Marketler kapalı olduğunda ya da yemek hazırlayacak gücü kendinizde bulamadığınızda Hayat Eve Sığar Paketi imdadınıza yetişir. Tamamen mevsimine uygun taze sebze meyvelerle hazırlanan ve sağlıklı beslenmenize ön ayak olan paketimiz bir tıkla kapınızda!