Diyete Başlayamayanlar İçin 6 Öneri

Diyete Başlayamayanlar İçin 6 Öneri

Beyninizi sürekli meşgul eden “Diyet yapmalıyım!” düşüncelere inanın ki diyet yapmaktan daha zor. Çünkü psikolojik olarak bu düşünce aklınızı meşgul ettikçe büyük bir pişmanlık da beraberinde geliyor. Bunun yanı sıra kendinizi sürekli diyet yapıyormuş gibi hissetmeniz de muhtemel. Bu da yorgunluk ve bıkmışlık anlamına gelir. O zaman bugün hazırladığımız blog yazısını okuyun ve diyet yapmaya karar vermekten vazgeçin, harekete geçin. Sürekli diyet ertelemeye son! 

 

1.Sağlıklı Beslenmeye Odaklanın

Diyet yapmak size oldukça zor gelebilir. Fakat amacınız sağlıklı beslenmek olduğunda bu sizi rahatlatacaktır. Bu yüzden yaptığınıza “diyet” demekten vazgeçin. “Sağlıklı besleniyorum.” deyin ve zorlayıcı diyet programlarını bir kenara bırakın. Sağlıklı bir şekilde kilo verebilecek ve kilo vermeyi ertelemeyeceksiniz. 

 

2.Neden Yemek Yediğinizi Bulun

Çoğumuz canımız sıkkınken, sıkılmışken ya da kendimizi ruhsal bir çöküntü içinde hissettiğimizde yemek yeme eğilimi gösteriyoruz. Peki, hiç düşündünüz mü neden yemek yiyorsunuz? Kendinize her yemek yediğinizde bu soruyu sorun. Gerçekten aç olduğunuz için yemek yemeyi seçin. Aynı şey canınızın çektiğini düşündüğünüz yiyecekler için de geçerli. Örneğin bir çikolatayı canınız çektiği için mi yiyorsunuz yoksa amacınız can sıkıntınızı geçirmek mi? 

 

3. Kendinize Hedef Koyun

Hedefler harekete geçmeyi kolaylaştırır! Bu hedefleriniz diyetinize devam etmenizi de kolaylaştıracaktır. Bunu yaparken gerçek dışı hedeflerden de uzak durmalısınız. Örneğin “İlk ay 15 kilo veririm.” demek gerçek dışı bir hedeftir. Bu yüzden tartıda bu sayıyı göremediğinizde motivasyonunuz düşer ve diyete başladığınızla kalırsınız. İlk ay 5 kilo vermek gibi ulaşılabilir hedefleriniz olsun. 

 

4. Porsiyon Odaklı Beslenmeye Çalışın

Yemek tencereleri sofraya geldikçe yeme isteğiniz artacaktır. Bu yüzden diyet yapsanız da yapmasanız da porsiyonla beslenme alışkanlığı edinin. Tabaklarınız küçük ve dolu olursa bu doygunluk hissi yaratacaktır. 

 

5. Kendinizi Mental Olarak Diyete Hazırlayın

Gerçekten buna hazır mısınız? Hazır olmadığınız bir diyete başlamak motivasyonunuzu düşürecektir. Başkasının zoruyla kilo vermeye çalışmamalısınız. Bu uzun vadede psikolojik olarak sizi rahatsız edecektir.

 

6. Diyet Arkadaşı Bulun

Diyet konusunda sizi destekleyecek aile üyeleriniz ya da arkadaşlarınız olursa işiniz kolaylaşacaktır. Birlikte başlayacağınız diyet programları birbirinize destek olmanızı sağlar. 

 

Bu saydıklarımızın dışında diyet yemek paketi aboneliği almak da diyete başlama konusunda faydalı bir adım olacaktır. Böylece en az abonelik günü boyunca diyetinizi devam ettirmiş olursunuz. Diyet yemek paketleri sağlıklı beslenme odaklı olduğu için sizi fazla zorlamayacak ve böylece devam etme isteğiniz artacaktır. Her gün saatinde kapınıza teslim edilen hazır diyet yemekler ile yemek hazırlama zahmetiniz de olmayacağı için motivasyonunuz artacaktır. Roksi olarak herkesin diyet yapabileceğine inanıyoruz. Bu yüzden Adrese Teslim Diyet Yemek Paketlerimize göz atmanızı öneriyoruz. Unutmayın ki ihtiyacınız olan motivasyon tam da içinizde saklı, biz sadece size yardımcı oluyoruz :)