Aralıklı Oruç Diyeti Nedir? Nasıl Yapılır?


Aralıklı Oruç Diyeti Nedir? Nasıl Yapılır?

Kilo vermek için pek çok insan pek çok farklı diyet deniyor. Son zamanlarda popüler diyetler arasında yer alan diyet ise Aralıklı oruç. Bu yöntem gün geçtikçe yaygınlaşıyor. İster 5-2 isterseniz de 16-8 şeklinde saat düzeni oluşturabileceğiniz bu diyet sayesinde kilo verebilirsiniz. Ne yediğiniz kadar ne zaman yediğinizin de önemli olan bu diyeti sizlere anlatmak istiyoruz. 

Aralıklı Oruç Nedir?

Aralıklı oruç farklı saat aralıkları seçilerek o aralıklarda yemek yenilen ve diğer zamanlarda yemek tüketilmeyen bir diyet çeşididir. 

Aralıklı Oruç Diyeti Nasıl Yapılır?

“Aralıklı oruç diyeti nedir nasıl uygulanır?” şeklinde bir sorunuz varsa size şunları aktarabiliriz; Zaman kısıtlamalı bir diyettir. Bu döngüde oruç tutulur. Bir kişinin 8 saatlik dilimde yiyebileceği yemekler ve miktarlar konusunda bir kısıtlama olmadığı için esnek bir plandır. Bu esnek plan diyet yapmayı kolaylaştırır. Bu noktada aralıklı orucun nasıl yapıldığını çeşitlerini aktararak anlatmak istiyoruz. 

Aralıklı Oruç Diyetinde Kaç Öğün Yemeli?

Az ve sık beslenme anlayışını geride bıraktığınız bir diyet biçimi olan aralıklı oruç diyetinde yalnızca 2 öğün yemek yersiniz. 

Aralıklı Oruç Çeşitleri Nedir?

Aralıklı oruç diyetinin çeşitleri mevcuttur. Bu diyetin 3 ayrı çeşidi vardır. Aralıklı oruç saatleri nasıl olmalı? sorusunun cevabı da aslında bu çeşitlerde saklıdır. Çünkü diyet çeşidi diyet yapacağınız saati belirler. Aralıklı oruç diyet şekillerini şu şekilde anlatabiliriz;

16-8 Aralıklı Oruç Diyeti: 16 saat oruç tutulan ve 8 saat yemek yenilen bir diyet çeşididir. 12.00 ve 20.00 saatleri arasında bu diyeti uygulayabilirsiniz. Yemek yemediğiniz saatlerde su, kahve ve soda gibi içecekler tüketebilirsiniz. Bu diyete 8/16 diyeti de denilmektedir. 

5-2 Aralıklı Oruç Diyeti: Bu diyet çeşidinde haftanın 2 günü 500 kalori alabilirsiniz. Kalori aldığınız günler ardarda seçilmemelidir. Haftanın kalan 5 günü ise kendi beslenme programınızdan devam edebilirsiniz.

Crescendo Aralıklı Oruç Diyeti: Crescendo aralıklı oruç diyetinde haftanın 2 veya 3 günü 12 ila 16 saat yemek tüketilmez. Bugünlerin ardarda gelmemesi gerekmektedir.

Aralıklı Oruç Diyetinin Faydaları Nelerdir?

Aralıklı oruç diyetinin faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Bazı kanıtlara göre aralıklı oruç diyeti daha uzun yaşamanıza yardımcı olabilir. 

  • Kalp, diyabet, alzheimer ve diyabet gibi hastalıklara karşı koruma sağlayabilir. 

  • Hayatı kolaylaştırır. Çünkü planlanması gereken öğün sayısını azaltır. Günde 3-4 kez yemek yemeyeceğiniz için hazırlığından temizliğine kadar size zaman kazandırır. 

  • Araştırmalarda aralıklı oruç diyetinin kilo vermeye güçlü bir şekilde yardımcı olduğunu göstermektedir. Özellikle karın yağı kaybı konusunda başarılıdır. 

  • Daha az kas kaybına neden olur. 

Aralıklı Oruç Diyetini Kimler Uygulayamaz?

Aralıklı oruç herkes için uygun bir tercih değildir. Bu kişileri şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Zayıf kişiler.

  • 18 yaşının altındaki kişiler. 

  • Yeme bozukluğu geçmişi olanlar. 

  • Doğurganlıkla ilgili problemi olan kadınlar. 

  • Hamileler ve emzirenler. 

  • Gebe kalmaya çalışan kadınlar.

  • Kadınların menstruasyon dönemlerinde uygulamaması önerilir.

Aralıklı Oruç Diyetinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Aralıklı oruç diyetinde dikkat etmeniz gerekenler şunlardır;

  • Egzersiz ihmal edilmemelidir. 

  • Sağlıklı yağ tüketilmelidir. Margarin gibi yağ çeşitleri kullanılmamalıdır. Hindistan cevizi yağı gibi alternatifler seçilmelidir. 

  • Disiplinli davranılmalıdır. 

  • Soda, su ve kahve gibi içecekler yağ yakımını hızlandıracağı için ihmal edilmemelidir. 

  • İlk kez aralıklı oruç diyeti yapılıyorsa açlık süresi 16 saatten daha az olacak şekilde ayarlanmalıdır. 

  • Et ve sebze içeren bir beslenme planı hazırlanmalıdır. 

  • Karbonhidrat tüketimi minimuma indirilmelidir. 

Aralıklı Oruç Örnek Beslenme Planı

Bu kısımda hazırladığımız menü tamamen örnektir. Beslenme planınızı kendi vücudunuza göre hazırlamanız gerektiğini unutmamalısınız. “ Aralıklı oruçta neler yemeliyiz?” sorusunun cevabını merak ediyorsanız yazımızın bu kısmını okuyabilirsiniz. 

Oruç bitiminde; Yumurta Tava, Burgu Peynir, Labne Sos, Salatalık, Biber, Kepek Ekmeği, Ananas Dilimi tüketebilirsiniz. 

Ara öğününüzde ise; Tarçınlı Karamelize Elma- Yoğurt tüketebilirsiniz. 

Aralıklı oruç için hazırladığımız blog yazımızın sonuna geldik. Bu beslenme planının size uygun olduğunu düşünüyorsanız ve planınızı hazırlamakta güçlük çekiyorsanız Roksi olarak size destek olmaktan mutluluk duyarız. Profesyonel eller tarafından özenle hazırlanan aralıklı oruç diyet yemek paketi ile tanışın ve hayatınızı değiştirin!