Keten Tohumu

Keten tohumu;  folik asit, E ve B grubu vitaminleri, kalsiyum, potasyum, demir, magnezyum, fosfor mineralleri, lif yönünden zengindir. Keten tohumu omega 3 ve omega 6 açısından zengin kaynaklardan sayılır. Bu özelliklerinden dolayı balık tüketemeyenler için iyi bir alternatiftir.

Aynı zamanda keten tohumu;

·         Bağışıklık sistemini güçlendirir.

·         Yağların yakılmasını tetikler.

·         İçerdiği liften dolayı, bağırsakları çalıştırır ve kabızlığı önler.

·         Serum kolesterolünü düşürür. LDL kolesterol (kötü kolesterol) seviyesini azaltır.

·         Kalp hastalıkları riskini azaltır.

·         Keten tohumunun östrojenik etki gösteren bileşenleri aynı zamanda menapoz öncesi ve sonrası kadınlarda rahatlatıcı, menapoz sorunlarını azaltıcı etki gösterir.

·         Hafıza kaybını engeller, belleği güçlendirerek zihinsel performansı arttırır.

 

Keten tohumu günde en fazla 2 tatlı kaşığı olacak şekilde suyla içilebilir, salatalara çorbalara,müslilere ve yoğurda eklenebilir.