Protein Deposu Besinler

Protein Deposu Besinler

Unutmayalım ki Protein; vücudumuzda ki birçok yapının temel taşıdır. Ürettiğimiz enerjinin ortalama %10-15 kadarı, gıda kaynaklı proteinlerden gelmektedir. Enerji vermenin yanı sıra yıpranan hücrelerin yeniden onarılmasına yardımcı olur. Fiziksel aktivite dönemlerimizde de kas gelişimi bakımından ihtiyaç duyduğumuz protein, vücudumuz için hayati önem taşımaktadır.

Hayvansal Proteinler

Protein açısından hayvansal gıdalar, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu tüm amino asitleri içerisinde bulundurur. Özellikle kırmızı et yüksek oranda protein içermektedir. Ancak uyaralım! Uzmanlar; protein bakımından oldukça zengin olan kırmızı etin, doymuş yağ bakımından zengin olan kötü kolesterol (LDL) başta kalp olmak üzere birçok organın sağlığını tehdit etmektedir. Eğer kolesterol sahibiyseniz bunun yerine alternatif olarak beyaz et (tavuk, hindi, balık) tüketebilirsiniz.

Bitkisel Proteinler

Hayvansal gıdalar tüketmiyor veya az tüketiyorsanız; protein ihtiyacınızı, protein bakımından zengin sebzelerden alabilirsiniz. Baklagiller, soya ürünleri, tahıllar, bazı yemişler… Ancak unutmayalım ki; bitkiler, vücudumuz için gerekli olan tüm proteini içermez. Bu nedenden dolayı tüketeceğimiz sebzelerden aldığımız gerekli proteinler dengelenmelidir.

Günde ne kadar protein almalı?

Sağlık uzmanları; günlük protein ihtiyacının erkeklerde: 55.5gr, kadınlarda: 45gr olduğunu belirtiyorlar. Çocukların protein ihtiyacı ise yaşa ve kiloya bağlı olup 4-6 yaş arası normal kiloya sahip çocuklar 22gr, 7-10 yaş arasındaki normal kiloya sahip çocuklar ise 28gr protein tüketmeliler.