Vejetaryen Beslenme Nedir?


Vejetaryen Beslenme Nedir?

Vejetaryen beslenme pek çok insan tarafından merak ediliyor. Biz de sizinle bu haftaki blog yazımızda vejeteryan beslenmenin detaylarını paylaşmak istiyoruz. 

Hayvan türevli besinlerin tüketilmediği beslenme biçimine vejeteryan beslenme adı verilir. Ayrıca bazı vejeteryanlar süt ve süt ürünlerini de tüketmezler. 


Vejetaryen Beslenmenin Sağlığa Faydaları Nelerdir?

İnsanlar bu diyet biçimini genel olarak etik değerlerden ve hayvan haklarından dolayı tercih ederler. Fakat bunun yanı sıra vejetaryen diyetin sağlık ile yakından ilişkisi vardır. Vejetaryenler et yiyen kişilere göre daha iyi bir beslenme düzenine sahip olma eğilimindedirler. Bolca lif, E vitamini, C vitamini ve magnezyum gibi vücudun ihtiyacı olan önemli besin maddeleri vejetaryen diyette tüketilir. Yazımızın bu kısmında vejetaryen diyetin sağlıkla olan ilişkisini yakından inceleyeceğiz. 


Kanser Riskini Azaltabilir

Yapılan araştırmalara göre vejetaryen beslenme meme, kolon, rektum ve mide gibi alanlarda kanser riskini azaltmaktadır. Bu konu ile ilgili kesin bir bilgi olmadığı için sadece riski azaltabileceğini bilmekteyiz. 


Kan Şekerini Dengede Tutar

Vejeteryan beslenme üzerine yapılan araştırmalara göre kan şekeri bu beslenme biçimiyle dengede tutulabilir. Özellikle tip 2 diyabet hastaları için vejeteryan beslenme önerilmektedir. 


Kalp Sağlığı için Faydalıdır

Kalbin güçlü ve sağlıklı kalmasını sağlar. Kalp hastalığına yakalanma ihtimalini düşürür. Trigliserit, total kolesterol ve kötü (LDL) kolesterol değerlerini azalttığı için bu kanıya varılmıştır.

 

Kabızlık Riskini Düşürür

Posalı beslenme düzeni oluşturduğu için kabızlık riskini azaltır. Boşaltım sistemini düzene sokar. 


Vejeteryan Beslenme Kilo Verdirir mi?

Kilo vermek isteyenler vejeteryan diyet yapabilir. Yapılan araştırmalara göre vejeteryanların, olmayanlara göre daha fazla kilo verdiği ortaya konulmuştur. Ayrıca tip 2 diyabetli hastaların da vejeteryan diyet uyguladıklarında iki kat daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. 


Vejeteryan Beslenmede Tüketmeniz Gerekenler

  • Meyve
  • Sebze
  • Tahıl
  • Baklagiller
  • Kuruyemiş
  • Tohumlar
  • Sağlıklı yağlar
  • Bitkisel protein kaynakları

Et Yemeyenler için Protein Kaynakları

Et yemeyenler için etkili protein kaynakları şunlardır;

  • Soya fasulyesi
  • Nohut gibi baklagiller
  • Brokoli
  • Kuşkonmaz
  • Ispanak
  • Enginar
  • Kinoa

Vejeteryan Beslenenlere Öneriler

  • Yeterli ve dengeli beslenme planı oluşturulmalıdır.
  • Protein ihtiyacı karşılanmalıdır.
  • Hayvansal ürün tüketilmemesi demir eksikliğine neden olabileceği için kuru meyve gibi kaynaklar tüketilmelidir. 
  • C vitamini bakımından zengin yiyecekler tüketilmelidir.
  • Demir emilimini olumsuz etkilememesi için çay ve kahve gibi içecekleri yemekten bir saat önce ya da bir saat sonra tüketmek faydalıdır.
  • Güneş ışığı önemlidir. 
  • Yeterli sıvı alınmalıdır.

 

Blog yazımızın sonuna geldik. Yazı boyunca “Vejeteryan beslenme nasıl olmalıdır?”, Vejeteryan beslenmede protein tüketimi nasıl olur?” ve “Vejeteryan beslenme sağlığı etkiler mi?” gibi sorularınıza cevap vermeyi bir görev edindik. Vejeteryan beslenme oldukça dikkatli olunması gereken bir beslenme çeşididir. Bu yüzden besin ögeleri ve kalorileri profesyonel bir el tarafından hazırlanmalıdır. Vejeteryan beslenme paketi satın alarak siz de vejeteryan beslenebilirsiniz.