Hacmi Küçük Kalorisi Yüksek Olan Besinler 'Yağlı Tohumlar'

Hacimleri  küçük, kalorileri yüksek olan yağlı tohumlar bitkisel kaynaklı besinlerdir. Nedir bu yağlı tohumlar dersek Fındık, Ceviz, Badem, Antep Fıstığı, Kaju, Yer Fıstığı şeklinde sıralayabiliriz. 

Yağlı tohumlar, suda eriyen B grubu vitaminlerinden Tiamin (B1 ), Riboflavin (B2 ), Niasin ve Folik Asit, yağda eriyen vitaminlerden ise E vitamininden zengindir. E vitamini kalp sağlığını korumakla birlikte güçlü bir antioksidan olduğundan dolayı kanserden korumaya yardımcıdır.

Yağlı Tohumlar kalsiyum, fosfor, magnezyum mineralleri bakımından zengin olduğu için kemik ve kalp sağlığını korumada yardımcıdırlar. Potasyum minerali sayesinde kas-sinir sağlığında etkili olmakla birlikte kan basıncının dengelenmesini sağlar. 

Yüksek oranda Omega-3 içerdikleri için zihinsel fonksiyonları geliştirirler. Göz sağlığını korurlar.

 Lif açısından zengin oldukları için kan şekerini dengelemeye yardımcı olurlar. Bağırsak hareketlerini düzenlerler.

Yüksek yağ içeriği nedeniyle enerji düzeyleri de yüksektir. Ölçülü olmak şartıyla günlük diyette mutlaka bulunması gereken besinlerdendir.