Protein İçeren Yiyecekler


Protein İçeren Yiyecekler

Kas gelişimi için ve hücre onarımı bakımından protein vücut için oldukça önemlidir. Protein vücudumuzun temel işlevini yerine getirmesini ve sağlıklı beslenmemizi sağlayan önemli bir besin maddesidir. Protein yalnızca hayvansal gıdalarda bulunmaz. Sebze ve meyve çeşitlerinde de protein vardır. Özellikle spor yapanların proteini sofralarından eksik etmemesi gerekiyor. Ürettiğimiz enerjinin ortalama %10-15 kadarı gıda kaynaklı proteinlerden gelmektedir. Bu haftaki blog yazımızda sizlerle protein içeren yiyecekleri paylaşacağız. 

 

Hayvansal Proteinler

Protein açısından hayvansal gıdalar, vücudumuzun ihtiyaç duyduğu tüm amino asitleri içerisinde bulundurur. Özellikle kırmızı et yüksek oranda protein içermektedir. Ancak sizi bir konuda uyaralım! Uzmanlar; protein bakımından oldukça zengin olan kırmızı etin, doymuş yağ bakımından zengin olan kötü kolesterol (LDL) başta kalp olmak üzere birçok organın sağlığını tehdit etmektedir. Eğer kolesterol sahibiyseniz bunun yerine alternatif olarak beyaz et (tavuk, hindi, balık) tüketebilirsiniz.

 

Bitkisel Proteinler

Hayvansal gıdalar tüketmiyor veya az tüketiyorsanız; protein ihtiyacınızı, protein bakımından zengin sebzelerden alabilirsiniz. Baklagiller, soya ürünleri, tahıllar, bazı yemişler… Ancak unutmayalım ki; bitkiler, vücudumuz için gerekli olan tüm proteini içermez. Bu nedenden dolayı tüketeceğimiz sebzelerden aldığımız gerekli proteinler dengelenmelidir.

 

Protein Bakımından Zengin Besinler Hangileri?

Protein bakımından zengin besinleri öğrenerek protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. “Hangi gıdalardan protein alabilirim?” sorunuzun cevabını yazımızın bu kısmında bulabilirsiniz. 

 

1.Kırmızı Et

Kırmızı et protein bakımından en zengin besindir. Kırmızı eti dikkatli tüketerek protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. 

 

2. Beyaz Et

Kırmızı ete iyi bir alternatiftir. Az miktarda yağ içeren beyaz et sağlıklı protein tüketme yöntemlerindendir. 

 

3.Badem

Kuruyemişler arasında en fazla protein içerenlerden biri bademdir. Yaklaşıl 100 gram badem 20 gram protein anlamına gelir.

 

4.Peynir

Hayvansal proteinler konusunda akla gelen ilk çeşitlerden biri de peynirdir. Peynirin 100 gramı 30 gram protein anlamına gelir. 

 

5. Kabak Çekirdeği

Kuruyemişlerden en fazla protein içeren kabak çekirdeğidir. Kabak çekirdeği yağ da içeren bir yemiş olduğu için dikkatli tüketilmesi önemlidir. Prostat gibi pek çok duruma iyi gelen kabak çekirdeğinin 100 gramında 16 gram protein yer alır. 

 

6. Yoğurt

Yoğurt pek çok kişi tarafından sevilerek tüketilen ve yemeklerin yanında iyi giden bir besindir. Özellikle diyetlerde ara öğün olarak sık sık tercih edilir. Kemik erimesi gibi pek çok hastalığa iyi gelen yoğurdun 150 gramında 15 gram protein bulunmaktadır. 

 

7.Yumurta

Protein denince akla gelen ilk besinlerden biri şüphesiz ki yumurtadır. Sporcuların vazgeçilmezi olan yumurta protein bakımından oldukça zengin bir besindir. 2 adet yumurta beyazı 13 gram protein içerir. 

 

8. Baklagiller

Baklagillerin protein içerdiğini düşünmek biraz garip öyle değil mi? Fakat nohut, mercimek ve fasulye gibi pek çok baklagil protein içeren besinlerdendir. Bitkisel bazlı bu protein çeşitleri oldukça sağlıklıdır. Bu yüzden sık sık tüketilebilir. 

 

9. Süt

Kas ve kemik gelişimi için süt oldukça önemlidir. Hayvansal proteinler arasında önemli bir yere sahip olan süt protein ihtiyacını karşılar. 1 bardak süt 10 gram protein içermektedir. 

 

10. Soya

Süt ve süt ürünlerine karşı vücudunuz reaksiyon gösteriyorsa soya bazlı içecekleri ve besinleri tercih edebilirsiniz. Bu besinler kolesterolün düşmesine de yardımcı olan sağlıklı besinlerdir. 

 

11. Yeşil Yapraklı Sebzeler

Brokoli ve brüksel lahanası gibi yeşil sebzeler protein alabileceğiniz sebzelerdendir. Özellikle brokoli ve brüksel lahanası diğer sebzelerden daha fazla protein içeren sağlıklı sebzelerdir. 


Peki, neden protein alabileceğimiz besinleri tüketiyoruz hiç merak ettiniz mi? “Dengeli Protein Tüketimi Neden Önemlidir?” isimli yazımızı okuyarak detayları öğrenebilirsiniz. Protein konusunda dikkatli olmak gerektiği için Roksi’den yardım alabilirsiniz. Diyetisyen desteği ile hazırlanmış protein ağırlıklı menüler sayesinde kapınıza kadar gelen sağlıklı protein içeren yemekleri tüketebilirsiniz. Fazla tükettim ya da protein ihtiyacımı karşılayamadım gibi dertleriniz olmadan protein bakımından doğru beslenmenin yolu protein diyet yemek paketi ile beslenebilirsini