Kilo Verme Önerileri

 

Kilo verme, özellikle fazla kiloları üzerinde uzunca bir zamandır taşıyan insanlar için oldukça meşakkatli bir süreçtir. Bazen kilo almak sağlık sorunu kaynaklı olsa bile, çoğu insanın hareketsizlik, düzensiz ve sağlıksız beslenme, spor yapmama gibi sebeplerle kilo aldıkları da bir gerçektir. Kilo vermek zorlu bir mücadele gibi görünüyor olsa bile gözünüzde büyütmeye gerek yoktur. Yediğiniz gıdaların içeriklerine dikkat etmeniz, doğal olmasına özen göstermeniz, hareketli yaşamı hayatınıza katmanız, kilo verme sürecinin hemen başındayken hızlıca yol kat etmenizi sağlayacaktır.

 

 

 

Kilo Verme Tüyolarımız

 

Sizlere kilo verme konusunda yardımcı olabilecek tüyoları anlatmaya başlamadan önce uyarılarımızı yapalım: Aşağıda sunduğumuz tavsiyeler herkes için farklılıklar gösterebilir. Sizlere ilettiğimiz tavsiyeleri gerçek anlamda doğru olarak uygulamanız için bir diyetisyen hekim eşliğinde sağlık kontrollerinizin yapılması ve kişiye özel diyet listenizin hazırlanması gerekmektedir. Ayrıca ilave etmekte fayda var ki; anlattığımız tavsiyeler tamamen sağlıklı bir insan için yapılmış önerilerdir. Şeker hastalığı, gut hastalığı, tansiyon sorunları vb. türde hastalık sahibi olanların uzmana danışmadan kendi başına uygulamaması gerekmektedir. Kilo vermek önemlidir ancak sağlıklı kilo verme daha önemlidir, lütfen bunu aklınızdan çıkartmayın. Kilo verme tüyolarından bahsetmeye başlıyoruz:

 

1- Öncelikle protein ve karbonhidrat dengesini iyi sağlamalısınız. Fazla tüketilen karbonhidratın kilo alımına zemin hazırladığı artık herkes tarafından biliniyor, bu sebeple düşük karbonhidratlı diyetleri tercih etmelisiniz. Kilo vermeye başladığınız sürecin hemen başında aşırı derecede aç kalmanız diyetten vazgeçmenize zemin hazırlayarak disiplininizi sekteye uğratabilir. Henüz yemek yeme alışkanlığınız tam olarak rayına oturmamışken, kendinizi zorlamadan kalori bakımından düşük yiyeceklerle kendinizi tok hissedene kadar ama yavaşça yiyin.

 

2- Yiyeceğiniz gıdalarda doğal ürünleri tercih etmelisiniz. Doğal yiyecekler yiyerek gerçek bir yemek yemiş olursunuz. Gerçek gıdalara örnek olarak; et, balık, sebze, meyve, yumurta, tereyağı, zeytinyağı, süt, fındık vb. gibi çeşitli türevleri bulunan yemişleri sayabiliriz. Gerçek yemeklerin dışına çıkmadan, endüstriyel gıdalardan mümkün olduğunca uzak durarak beslenmek kilo verme serüveninizde en büyük yardımcınız olacaktır.

 

3- Yemek yemeden önce, mutlaka gerçekten aç olduğunuzu hissederek yemek yiyin. Kendinizi tok hissediyorsanız öğün atlamaktan çekinmeyin ve kendinizi gerçek manada aç hissedene kadar bekleyin. Kalıplaşmış öğün saatlerini bir kenara bırakın ve vücut saatinizi dinleyerek acıktığınızda yemek yiyin.

 

4- Kilo verip vermediğinizi ölçümleyin. Tartıya çıkarak verdiğiniz kiloları gördükçe isteğiniz artacaktır. Gerekirse mezurayı elinize alın ve vücudunuzu ölçerek inceldiğinize şahitlik edin. Kilo verdiğinize ve inceldiğinizi gözlerinizle görmek motivasyonunuza zirve yaptıracak, kilo verme serüveninizde sizi destekleyecektir.

 

5- Stressiz yaşamaya özen gösterin ve uyku düzeninize dikkat edin. Stres çoğu insanda fazla yemek isteği uyandırır, stresinizi kontrol altına alarak fazla yemenin önüne geçebilirsiniz. Düzensiz ve az uyku kilo vermeyi zorlaştırmakla kalmaz, sizi halsiz hissettirdiğinden hareket azlığına sebebiyet vererek kilo alımınızı kolaylaştırır.

 

6- Gündelik hayatınıza hareketlilik katın. Spor yapmak kalori yakmayı artırdığından, kilo verirken en büyük yardımcınız olacaktır. Spor yapmak için özellikle zaman ayırın; zaman bulamıyorsanız bile mutlaka yürüyüş yaparak günlük hareketliliğinizi artırın. Gün içinde yapılan hafif yürüyüşler, merdivenleri yürüyerek çıkmak, sabah uyandığınızda yapacağınız ufak bir kaç egzersizle kilo verme çabalarınıza katkı yapacaktır.